"årets" a lá josäfin

• nyår 2014/2015 •
 
Årets bloggare: Alltså fan Kenza, hennes blogg är alltid så inspirerande och härlig! Alltid snygga bilder, alltid bra kvalité och alltid så himla ödmjuk och go! Läser en del bloggar men Kenzas håller alltid måttet! Så roligt att hennes blogg oftast har bättre och mer vältagna bilder än en del större foto-bloggar (menar alltså bilderna hon tar själv hemma osv, annars är ju mycket proffstaget) och det gör mig glad på något sätt. Sen att hon alltid bjuder på sigsjälv och inte låter hennes liv verka som en dans på rosor, som hon lätt skulle kunna göra. Nej, en klar favoritblogg helt enkelt, hon förtjänar denna! 
 
Årets instagram: Alltså jag älskar luanna90 så mycket! Hennes kläder, hennes hår och hennes bilder!! Följ henne bara. Ni kommer inte ångre er. Mode, mat och New York liv. Även min vän jannuaribarnet har en superbra instagram!! Follow her, she is such an inspiration.
 
Årets podd: Alltså jag lyssnar inte på så många. CreepyPodden tipsade Thea om och den älskar jag! Tyckte att den var jättetöntig först men sen jäklar vad den steppade up. Alla getmannen historier är ju så otroligt äckligt läskiga, vilket är väldigt otippar pga namnet haha. Sen ÄLSKAR jag Jenna & Julien podcast som jag lyssnar via youtube. JennaMarbles & hennes pojkvän Julian, sjukt härlig pod som jag gärna har på i bakgrunden när jag sitter vid datorn. Lyssnar faktiskt just nu när jag skriva denna haha.
 
Årets Snapchat: Väljer nog C0ltonHaynes (Colton från arrow & teen wolf) eller kanske egoina eller TroyeSivan
 
Årets Youtube: Alltså har total fastnat för Therese Lindgrens youtube! Hon är verkligen ingen jag trodde jag skulle uppskatta men älskar hennes videos där hon bara sitter och snackar. Underbart att ha på i bakgrunden när man gör något, typ redigerar bilder. Så hon får bli årets, alla andra favoriter har jag ju följt i flera år typ JennaMarbles eller DanIsNotOnFire. Men plockar in Therese för att jag hittade hennes kanal iår, woho!
 
Årets Twitter: Alltså jag tänker utse min vän Agnes till denna, hon skriver alltid så sjuka saker. Hon retweetar också så sjukt konstiga och roliga saker. Alltså, hennes flöde är amazing. Hon är amazing. En gång tog hon med ett vinglas med vin i när hon följe med mina kompisar för att köpa cigaretter och skrek åt volvoraggare på ICA MAXI parkeringen. Annars så måste det ju vara Jonielol. Följer ni inte henne så gör det, hon är episkt. 
 
Årets TV-serie: Alltså jag tänker välja How To Get Away With Murder. För den var amazing detta år. Annars har vi också Please Like Me och även Orphan Black. Ser så fram emot nästa år!! Har överlag varit ett bra serie år minus att Supernatural bara gett upp på livet. Och Shameless var skräp. Skräp skräp skräp! Hoppas 2016 kan rädda detta. Men tror inte det. 
 
Årets dokumentär: Såg Blackfish och grinade ögonen ur mig. Har flera liknande som jag tänkt se men som jag bara inte tagit tummen ur och gjort. Ca samma som med Balckfish, har ju tänkt se den hur länge som helst men har skjutit på det för att jag visste att det skulle bli så jobbigt. Späckhuggarna har alltid varit ett av mina favoritdjur och det gör ont att se hur de behandlas och ser ut där de lever i sina små bassänger. Har skrivit på ca 500 protester nu så ja, det är helt klart en av de bästa dokumentärer jag sett. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0