fun facts

Visste ni att jag inte kan linda benen?? Det är alltid min fotograf som gör det när det är dags för fotografering. Är helt värdelös men försöker lära mig, har ju så mycket fina lindor. Men efterson att min fotograf oftast är bättre så får dom göra det haha! Är ju så snyggt med lindor - när någon annan än jag gör det heh..
 
Amigo aldrig har benskydd i vanliga fall? Eftersom att jag är en riktigt prylnörd så måste jag ju använda alla mina prylar - vilket blir när kameran är framme såklart! Har bara skydd för att det ska vara snyggt. Om jag hoppar kan jag slänga på ett par men vanligtvis så brukar jag inte tänka att jag ska hoppa innan, det bara blir så om det står hinder framme. Har aldrig när jag rider ut eller annars, skönt med så lite som möjligt haha! (*host* lat *host*)
 
På tal om hoppning så är det helt klart det bästa Amigo vet! Ibland när Fanny lämnat hinder framme men jag bara tänkt rida lite "dressyr" och Amigo inte går fram så hoppar jag alltid ett litet hinder några gången sen jäklar är han igång! Helst mellanstora hinder, lätt att dra över och gärna med lite bocksprång! Högre hinder är också roligt - men jobbigt. När vi löshoppar behöver man inte ens "jaga" honom, man gör en halv liten bana sen släpper man bara in honom haha. Kommer ihåg sommaren då hoppade man nästa något hinder varje pass för att han drog mot dem, så kul att han blivit så hoppglad!
 
sommaren 2012.

Kommentarer
Postat av: Josefine Pehrson

Vem kan linda ben?! Hur fan gör man ens...

Svar: hahaha måste sitta och tänka åt vilket håll man ens börjar åt varje gång!!
Josäfin

2015-05-18 @ 21:00:25
URL: http://fantasias.blogg.se/
Postat av: Josefine - Ljusdalsryttare

haha det där med att linda ben är du inte ensam om att inte kunna.. :P

Svar: Hahaha tur det, hade varit lite pin då!
Josäfin

2015-05-18 @ 21:18:07
URL: http://ljusdalsryttarna.blogg.se
Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥ ✞

Haha något jag aldrig kommer köpa är benlindor. Orkaaaa ;)

Svar: haha but they are so prettyyy :((( hahaha!
Josäfin

2015-05-19 @ 05:18:42
URL: http://neapocalypse.se
Postat av: Amanda & ridtravaren Lilleman

Jag är en jävel på att linda ben ;D haha

Svar: haha lycko dig ;)
Josäfin

2015-05-19 @ 21:54:49
URL: http://bagheeraomalley.blogg.se
Postat av: Camilla

hahah . Ja det kan vara knepigt att linda ben, allra helst om man inte är van med det..


Heheh jag är tvärtom har nästan alltid skydd på mina billig försäkring som tar mig nån minut att slänga på ;)....

Snygga vid fotografering är väl ett måste hehhe

2015-05-20 @ 13:48:44
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0