designer med fula typsnitt och bilder

 
Hej här kommer ett nytt inlägg av en media-skadad Josäfin som bara måste få ut sin frustration på vissa bloggares designer. För på riktigt, jag önskar att det inte var så, men vissa designer gör mig så irriterade att jag knappt kan läsa bloggen i ro längre! Menar då främst stora bloggar, känns mycket mer okej på en hobby-blogg men jobbar man med detta så jäklar ska designen inte ha typ comic sans som header-rubrik!! Okej där överdrev jag, ingen som jag vet är riktigt så hemskt haha, men nästintill. För jag vill veta: betalar dem folk för att göra dessa? Vet inte denne hur man laddar ner typsnitt? Om så är fallet, varför googlade inte denne det eller valde ett stilrent standard-typsnitt?? För att nu övergå till header bilder - jag vill veta hur vissa tänker. Låt säga att man har hur många fina bilder som helst där hästen ser glad och pigg ut, går i uppförsbacke och är tagen i rätt steg - varför väljer vissa sedan en felstegsbild till sin header?! Jag tycker personligen att det ser så oproffsigt ut med en felstegsbild i headern! En felstegs bild är alltså en bild som är tagen mitt i hästens rörelsemönster som gör att den ser låst, flack eller tung ut. Exempelvis så lägger väldigt många ut felstegsbilder i galoppen när de ligger på frambenen just för att huvudet är längre ner och de tycker att den går finare på tygel. Fast i mina och andras ögon ser hästen bara tung ut och ligger på bogarna. Skulle kunna skriva miltals långa inlägg och detta för felstegsbilder är något av det mest irriterande jag vet! Därför stör det mig så mycket när folk - som har massor av fina bilder - väljer att använda en sådan i sin header!! Okej, nu har jag klagat klart för ett tag, vad tycker ni? Stör detta er lika mycket som mig?? Snälls säg ja så att jag inte känner mig som världens hemskaste person haha! Fast finns väl dock folk som tycker min är alldeles för plottrig så smaken är ju som baken - delad!

Kommentarer
Postat av: Neapocalypse - en alternativ hästblogg

JA I feel you sister... Håller med om det där att om det är en liten hobbyblogg så typ bryr jag mig inte men större bloggar... omg

Svar: Tur att det inte bara är jag haha!
Josäfin

2015-11-28 @ 21:21:51
URL: http://neapocalypse.se
Postat av: Saga

Eller människor som har felstavningar i sina headers, MINA ÖGON BLÖDER. På allvar. Innan man publicerar en ny design bör man väl ändå kika igenom och rätta till eventuella stavfel??? Eller????

Sedan är det ju allmänt ocharmigt där de har en bild där hästen gapar eller slår upp med huvudet. Alltid härligt att se hur hästen blir dragen i munnen, lite sådär förvarning för allt annat blogginnehåll... Blöh.

(Kan ju tillägga att jag tycker din design är fett härlig. Plottrig eller inte, den representerar din blogg så bra. Så jävla bra. Så tummen upp för deeeet!)

Svar: Håller med! Åhh vad störande jag tycker det är med folk som har bilder på hästar som gapar! *men åh vad mysigt det där ser ut* typ!
(aw tack!! :'D)
Josäfin

2015-11-28 @ 21:28:22
Postat av: Linn

Håller med dig till 110%! Försöker alltid få min design att se så stilren ut som möjligt, men det går aldrig?? Gaah får panik på den just nu... Måste ta nya bilder också (så har du planer på att åka ner till Skåne kan du ju höra av dig ;D) Dock är din header din personlighet, olika och roliga inlägg!

Svar: Haha tack! Lovar att säga till om jag rullar förbi ;) haha :D
Josäfin

2015-11-28 @ 22:15:51
URL: http://lozt.se/
Postat av: Embla Sofia - Fotograf och blivande mamma

Fina bilder :)

Svar: tack :D
Josäfin

2015-11-28 @ 22:45:44
URL: http://emblasofia.blogg.se
Postat av: Marica

Håller helt med dig!

2015-11-29 @ 09:39:26
URL: http://mariicaliindberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0