save the orcas

 
please watch blackfish here. just do it.
 
Blackfish. Jag har velat se den så länge men samtidigt inte. Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och jag mår så dåligt. Jag har pendlat mellan att vilja grina till att bli så fly förbannad. Dessa djur har varit ett mina favoritdjur sedan jag var liten tillsammans med delfiner, så sjukt vackra och intelligena djur och det gör ont i mig att se dem behandlas så dåligt. Inte dåligt egentligen, precis som tränarna säger så vill de ju göra det så bra för djuren som möjligt, men det räcker inte. De behöver sin familj, de behöver mer space att röra sig och de kan inte tas ifrån de vilda, ifrån sin familj, och sedan leva ett lyckligt liv i en pool. Jag tror verkligen att man skulle kunna träna och leka med dem - men inte såhär. Inte under konstant press, inte genom att hålla in mat om det inte går som de planerat och inte under levnadssättet de gör under dessa omständigheter - när de är instängda i minimala bassänger. Tro mig, jag skulle bli galen också. Deras ryggfenor viker sig, de väljer att bara flyta i ensamhet istället för att simma, familjerna slits isär, de lever kanappa hälften så länge i fångenskap som i det fria och är så frustrerade att de går in i psykoser som dödar - låter detta som fullt friska djur som har det bra? Allt detta för att seaworld vill tjäna stora pengar - så vidrigt att jag inte ens vet vad jag ska säga. Free the orcas and fuck seaworld.
 
Vill ni vara med att hjälpa till är det minsta alla kan göra att skriva under: HÄÄR & HÄÄR 

Kommentarer
Postat av: Elin Ringqvist

det är så himla hemskt.... såg filmen för ganska längesedan och man känner sig så hjälplös att man i princip inte kan göra någonting för att minska djurens lidande </3 du borde även se typ cowspiracy, earthlings och forks over knifes!!

Svar: Planerar att se cowspiracy inom en snar framtid!
Josäfin

2015-10-17 @ 21:01:02
URL: http://ringqvistelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0