håll käften eller hjälp någon!

 
 
"Varför hjälper vi inte våra egna först?!" "Tänk på alla hemlösa vi har i Sverige som behöver hjälp" "Varför lägger vi inte pengar på äldrevården" - Vet ni hur irriterad jag blir på personerna som skriver dessa saker när flyktingfrågorna kommer upp. "Varför donerar ni massor av pengar till flyktingar när våra hemlösa svälter på våra gator?!" Visst, det är jättehemskt och jag stödjer gärna organisationer som stadsmissionen som hjälper hemlösa i stockholm. Jag ger gärna pengar till hemlösa och skulle gärna engagera mig mer. Men det betyder inte att jag inte kan skänka pengar till flyktingarna också. Sen så är det jag stör mig mest på att personerna som skriver dessa kommentarer till 90% är personer som inte hjälper någon alls. "Vi måste hjälpa våra hemlösa först" - Har du någonsin gett pengar till någon? Stödjer du några hjälporganisationer? Engagerar du dig på något sätt? Nej. Så himla pinsamt. Är ungefär samma personer som kritiserade Zlatans tatueringar som han gjorde för att försöka stoppa hungern och få fler att donera. Kommentarer som "Varför donerar inte bara Zlatan alla sina pengar?!" eller "Varför ber han andra donera när han har så mycket pengar själv?!" - Jag är ganska säker på att Zlatan själv donerat mer än vad de flesta av dessa människor kommer tjäna under hela sin livstid, varför hjälper du inte till istället för att snacka som om du skulle vara någon? Eller att vi borde lägga pengarna på vården istället, självklart borde vi lägga mer pengar där men vart kritiken borde gå är till alla som går hemma arbetslösa och vägrar jobba med äldrevården för att de är "för bra för sånt". Ungdommar eller vuxna som bara går hemma och väntar på att en jävla chefsposition ska ramla ner. Vården skulle inte ha de lika svårt om folk kunde tänka sig att ta de jobb som erbjuds. Själv tror jag aldrig att jag skulle kunna jobba så nära inpå andra människor men all cred till de som gör det, ni är guld! Så nej, gå inte hemma och säg att vi måste lägga pengarna på vården istället om du själv tycker att det är ett skitjobb och att du hellre skulle gå hemma hela dagarna. Och skriver du att vi borde hjälpa hemlösa i stockholm istället så antar jag att du är engagerad eller tänker engagera dig - skapa en insamling eller donera pengar! Visa att du vill hjälpa! Åh vänta, du är för lat / snål / oengagerad eller av annan anledning inte vill? Lugnt, skriv bara fortsätt skriv pinsamma statusar på facebook och kasta skit på andras engagemang att hjälpa.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Tack för detta inlägg! Som du tog orden ur munnen på mig.

Svar: tack!
Josäfin

2015-09-17 @ 18:47:21
URL: http://stoponnysarna.blogg.se
Postat av: S A N N A♥

Så bra skrivet!

Svar: tack!
Josäfin

2015-09-17 @ 20:30:31
URL: http://zinja.se
Postat av: Lina

Jag håller verkligen med dig! Jag blir så irriterade på de som säger att vi ska hjälpa "våra egna". Det är vi alla som lever på denna planeten och vi har inte valt vart vi föds. Så skitsnack om "våra egna" tar jag inte för alla är människor liksom!

Svar: ON POINT, landsgränser är ju något vi hittat på. Det finns inget vi och dom!
Josäfin

2015-09-17 @ 20:31:27
URL: http://nouw.com/linastroom
Postat av: Sandra

Klockrent! Håller även med Lina i sin kommentar!

2015-09-24 @ 18:30:40
URL: http://scoccosfideli.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0