the shannara chronicles

 
Okej så jag lovade ett inlägg om MTVs nya serie, right? The Shannara Chronicles. Såå hade jag höga förväntningar på denna? Nej, för tja, jag har ju sett MTVs effekter och att de nu skulle göra en full on fantasy serie var ju verkligen dömt att misslyckas. Men jag bestämde mig för att iallafall se första avsnittet (bc Austin Butler) och jag blev väldigt överraskad! Inte nog med att effekterna var way bättre än vad jag någonsin trott så gillar jag även storyn. Den handlar kort sagt om ett träd. Ett träd som för länge sedan skapats av magiker för att hålla fången en arme av demoner och har skyddat detta post apocalyptic framtida universum i år. Plötsligt blir trädet sjukt och det är upp till trädets vaktare att rädda trädet, och världen. För varje löv som faller frian ännu en instängd demon och det är kampen mot klockan innan alla löven ramlat ned. Amberlie är den första kvinnan att någonsin vara en av de sju skyddarna av trädet och är även den som blivit utvald att bära bördan att rädda det tillsammans halv-alven Wil. För ja, det är en sån serie haha. Men faktiskt, ge den en chans! Badass women and Austin Butler - what can go wrong? WATCH IT HERE

Kommentarer
Postat av: Boel

Den verkar bra mycket bättre än vad jag trott!
Tack för tipset måste kika :D
(Austin Butler gör det hela till ett måste, hihi :'))

Svar: Ja, MTV är ju inte känd för bra kvalité på den fronten men de har lagt en jättesatsning på miljö och effekter så im impressed!
Josäfin

2016-01-09 @ 19:08:22
URL: http://musicwithboelish.blogg.se
Postat av: Ida - foto & häst

den är sjukt bra! hade med väldigt höga förväntningar och den överträffade dem! Har sett de 4 avsnitt som släppts nu och den är verkligen otroligt bra, och Austin är ju med också haha ;)

Svar: Samma här!! haha!
Josäfin

2016-01-09 @ 19:25:10
URL: http://prinsesc.blogg.se/
Postat av: Alice

Visste verkligen inte vad jag förväntade mig när jag började titta på den. Men än så länge gillar jag serien! :D

Svar: Håller helt med!
Josäfin

2016-01-10 @ 14:52:09
URL: http://nouw.com/alicetjarnen
Postat av: Kameratrollet - Fotograf i Skåne

Läste böckerna för 10 år sedan, om det nu är samma. Jagfår ta och se serien och se om jag kommer ihåg det.

Svar: Ge den en chans, mycket bättre än förväntat!!
Josäfin

2016-01-12 @ 18:00:23
URL: http://kameratrollet.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0