sweet / vicious

 
Okej så MTV har en ny serie som heter Sweet / Vicious som jag egentligen inte hade tänkt kolla men nu när jag inte hade något annat för mig och mina andra serier antingen leder mot säsongsfinaler eller har en paus så WHY THE HECK NOT. Så har sett de tre avsnitten som låg ute och jag trodde verkligen att det skulle vara en lite underhållande trash serie (typ MTV Scream även fast säsong 2 faktiskt var rätt bra) men damn?? Jag gillar den verkligen och tror att den bara kommer bli bättre med varje avsnitt. Nyskapande intressant plot, faktiskt rätt ok skådespeleri och viktigt budskap?? MTV VAD HÄNDER??? Serien handlar kort om Jules och Ophelia, aka "sorority-girl" och "weed-girl". Bådas vägar korsas den kvällen Ophelia springer ifrån polisen och hamnar mitt i en fight mellan en kille och en maskerad främling. När Ophelia lyckas leta upp den maskerade främlingen så visar det sig att den försiktiga och "perfekta" Jules har en helt annan agenda på nätterna för att hålla deras Campus säkert. En olycka senare för tjejerna samman igen och nu har de båda på agendan att skippa rättvisa för de på campus som aldrig fått det. Helt klart en överraskande bra serie, ni ser den HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0