and I'm worried that I'll jump but I never do; to be honest I just think I like the view

 
Var och hälsade på denna idag (okej igår haha) med en idé om att rida en sväng på banan. Blev dessvärre inget eftersom att Amigo verkar ha ont i magen? Han var superskitig så behövde borsta ett tag och hela tiden slog han med svansen. Trodde först att han fått älgflugor som boat där men hittade inte på några. Efter ett tag började han sparka och slänga med huvudet vilket fick mig att tro att han kanske hade kolik, så släppte in honom i boxen. Han började äta direkt men stod fortfarande och sparkade. Gav honom medicin mot magen och gick ut och promenerade / longerade på banan för att han skulle få röra sig. Han var bara så himla konstig, stannade och fick liksom "attacker" där han sparkade och slängde sig runt, skulle gå jättenära på vänster sida om mig och hade huvudet i marken hela tiden. När jag väl skulle longera i lite trav för att se så sparkade han mer och började tok-galoppera. Släppte då lös honom för att han skulle få mer space och han rusade runt banan och sparkade. Då och då chillade han och gick sådär med huvudet i marken igen men sen liksom sparkar han bakut fast innåt? Alltså önskar jag kunde giffa mina videos så att ni får se, det ser liksom bara så skevt ut. När han var klar med att rusa runt kom han in till mig i mitten och jag letade åter igen efter flugor eller något som skulle kunna skava / göra ont. Hittade ingen men däremot så ville han bli kliad i virveln ovanför bakbenet på vänster sida. Då stod han still men nån gång flyttade han på sig och började sparka igen? Väl inne verkade han bättre men svängde med svansen då och då. Åkte upp och kvällsfodra nu på kvällen men han var likadan. Svängde med filmen och sparkade någon gång. Någon som vet vad det kan vara? Vet inte om det kan vara någon form av lätt gas-kolik men han äter (mycket) och dricker (lite)? Kan också vara att det bor älgflugor eller något i svansen. Han dränkt den i thailands-myggspray och anti-klimedel in case of så då lär de väl vara döda imorgon. Skriv gärna om ni har tips eller idéer så uppdaterar jag imorgon! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0