UTERITT MED KAOS OCH EN FKN KULT

 
Idag (ok igår haha) blev det en uteritt för oss, vilket slutade i totalt kaos haha. Som sagt så hatar jag ju att rida ut själv och idag hjälpte det inte att vi har sällskap ens. Hur som så red vi iväg på eftermiddagen och allt gick bra. Fannys nya häst är ju väldigt väldigt speedad och drar ifrån långsamma Amigo på tre röda så hon får hela tiden stanna och vänta in oss. Allt fortsatte sådär, vi travade lite drog en galopp - början av kaoset när Amigo hoppar i största bockserien och drar tyglarna ur händerna på mig innan han sticker efter Fanny och Costa!! Livrädd haha, men det klarade vi av och han var lugn efter igen. Vi svängde av in i skogen och där börjar det roliga!! Först hör vi röster, Amigo blir stressad för att han inte vet vart de kommer ifrån och blir helt blockad. Jag försöker ge och ta men varje gång jag släpper på tyglarna så slänger han sig iväg. Vi rider vidare och precis när han är lugn igen så stöter vi på en älg!? VARFÖR!? Direkt på det så rider vi in på en kortare runda för att undvika älgen som sprunigt förbi och istället så hör vi fler röster. Det står människor en bit in i skogen och Amigo har typ panik - han skakar och rullar ögonen och bara kaosar. Så jag hoppar av för att han ska känna sig lugnare eftersom att Costa bara försvinner iväg och när vi går förbi så är det typ en kult som står där!! Det står massa människor i en ring och typ messar och en står på en sten och skriker saker?! Blev typ rädd, väntade bara på att de skulle ta fram en skål med getblod haha. Tänkte först skrika åt dem att lugna sig för att Amigo var rädd men vafan då kanske man hade blivit offrad till satan. Men helt enkelt så fick jag gå med honom hela rundan i skogen innan jag hoppade upp, båda hästarna kaosade nästan hela vägen hem. Var väl bara en enda röra av att Fanny var irriterad för att vi var så långsamma och vi var irriterande på att de gick så fort. Sen när vi kom in på sista vägen hem så började vi bara skrattade åt hela sörjan, så jäkla sjukt bara allt. Men nog att man kan skratta åt det nu men väl där ute ville man bara gråta, är inte sugen på att ta mig ut på en uteritt på ett bra tag. Är nog inte sugen på att lämna stallet ens på ett tag hahahaha! Det var vi nog båda överrens om när vi skrittade upp på stallplanen och ba "home sweet home". Nej var inte en bra uteritt, men tja hästarna var ju iallafall trötta när vi kom hem haha?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0