just promise you'll stand and you'll be strong

 
Hej hörrni. Just nu är jag bara så glad att den här dagen är över. Den började bra med frukost tillsammans med en vän dagen efter en spelingskväll i stockholm. Jag hade sovmorgon, åkte till jobbet. Jag kommer tillbaka från lunchen och får sedan höra vad som har hänt och sedan dess har allt jag velat bara vara att få komma hem. Jag är en väldigt social människa, även på det dåligaste humör kommer jag sitta i kassan och vara trevlig, önska en bra helg och dra npgot skämt eller småprata. Idag satt jag och önskade folk en trevlig helg och försökte le fast jag kände för att kräkas. Jag trodde inte att jag skulle reagera såhär, men när jag inte visste om mina vänner i stockholm var okej och mobilen vibrerade gång på gång i kassan så höll jag på att gå sönder. Jag gick ifrån och fick höra att de alla var okej, men känslan släppte ändå inte. En sjuk jävel har kört ner människor på stan med en kapad lastbil och sedan kört rakt in på åhlens där en av mina vänner jobbar. Jag har mått så fruktansvärt dåligt och blivit otroligt påverkad av detta, känner just nu för att lägga mig i sängen och inte gå upp igen på ett långt tag. Jag vill se det goda i att folk just nu öppnar upp sina hem, dela pizza med främlingar på stan men just nu ser allt så himla mörkt ut. Världen ser mörk ut. Jag vet att jag kommer må bättre imorgon och kunna ta nya tag men jag vet också att folk kommer mjölka alla rasistiska poäng de kan över detta och det gör mig så ledsen. Människor har dött och vissa hinner inte ens andas innan de ska börja peka finger. Folk verkar glömma att det är precis detta folk flyr från. Så medan de skriver ut hur detta var väntat med tanke på hur blåögda vi är i Sverige är så tänker jag på hur mina känslor för idag är vad en människa på flykt upplever varje dag. Terrorism bygger på hat och kaos, vi måste visa att vi är bättre än det. Nej, det betyder inte att vända andra kinden till mot terrorismen. Det betyder att vi måste hjälpa och stå upp för varandra, att visa godhet där ondska skövlat och att inte låta hatet och rädslan förblinda oss. Och även om jag mår otroligt dåligt just nu så är jag tacksam. Tacksam att jag inte förlorade någon idag. Mitt härta värker för alla dem som inte fick något svar idag. Alla i stockholm, jag hoppas att ni är hemma och säkra. Till er alla, ta hand om er och var rädda om varandra. tillsammans är vi starkare ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så bra skrivet❤

2017-04-08 @ 15:28:52
Postat av: Amanda

Alltså hur blir människor så onda? Hur fan kan det gå så fel? Jag kan inte förstå, jag kan verkligen inte det. Det är helt obegripligt för mig.
Ditt inlägg berörde mig verkligen, så fint skrivet ❤️

Svar: ♥♥♥♥
Josäfin

2017-04-09 @ 21:35:12
URL: http://teamluffarligan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0