stranger things season 2


 
Hola!! Jag ville vänta iallafall en vecka med mitt Stranger Things säsong 2 inlägg hehe. Så att fler kan läsa och undvika spoilers, jag behövde inte hålla mig så mycket för det var fullt upp första två dagarna och sedan var jag ju sjuk och bingade hela säsongen på söndagen. HUR SAD?? Alltså var ju så värt men alltså, nu måste man ju vänta i typ ett år på en ny säsong!! Men hur som SPOILER ALERT nu då!! Så läs inte vidare om du inte sett klart säsongen. Men alltså fattar inte folk som inte gillade denna säsong?? Har sett mest positivt men vissa typ ba "den kändes rusched" osv - håller inte med! Tycker att den var så bra och varje sak fick sin tid. Hade dock önskat att sista avsnittet varit typ ett dubbel-avsnitt osv, så att man hade fått en längre upplösning och mer tid med Eleven och gänget. Sedan verkar folk tydligen ha hatar avsnitt 7?? Det när hela avsnittet kretsar runt Eleven och hon hittar sin "syster"? Älskade det avsnittet?? Tyckte att det var en uppfriskande episod och dessutom älskar jag möjligheterna den öppnar upp för! Det måste ju finnas minst 11 stycken barn med eventuella krafter som säkert också är på rymmen där ute eller fast i labb. En så spännande grej jag hoppas att de utforskar mer i säsong tre. Men i helhet älskade jag säsongen! Den tog tillbaka allt jag älskade i första säsongen plus mer. Steve - vilket glowup i denna säsong! Älskar alla memes om att han är en tonårspappa med fem adopterade barn haha. Sedan: Hopper som pappa - episkt! Monstret i denna säsong - gillade verkligen hur vi bara fick se det smyga runt mellan moln i början, så creepy!! Särskilt bilden som Will målade av den. Gillar dessutom att de inte dödade det eftersom att de verkade vara liksom "det värsta av det värsta", hatar när de gör så och sen ska försöka hitta på något som är ännu värre i nästa säsong. Hoppas dock att de fokuserar lite på att hitta fler av barnen / ta reda på mer om forsknings-centret osv, även om jag älskar the upside down (hur mycket älskar man inte att barnen hittar på alla dessa namn tho??). Also: Bob is the new Barb. Det var såå sad. Och scenen med Hopper och Mike när Eleven kommer tillbaka - omg feels! Alltså alla skådespelare förtjänar alla nomineringar någonsin. Så sjukt bra. Sedan var ju slutscenen perfekt med alla på dansen och att den liksom gick "upside down" för en sista glims på the mind flayer. Vad jag önskar av säsong tre är dock mer interaktion med Eleven och gänget igen, det var nog det enda som jag saknade i denna. Annars älskar jag ju hur hon gått från "pretty" till "bitchin", fortfarande är obsessed med Eggos och jag hoppas hon behåller sitt goth hår!! Hon såg så badass ut i det! Men nu ska jag slute babbala, vad tycke ni om den nya säsongen?? 

Kommentarer
Postat av: Matilda Berlin

Har inte sett nåt av nya säsongen, men längtar!! Så bra ju! <3

2017-11-02 @ 09:00:41
URL: http://matildaberlin.se
Postat av: Sandra

Haha läste vidare tills de stod läs inte om du inte sätt säsongen ännu och de har ja inte än. Är så taggad på den :D ska nog börja kolla ikväll, när jag är klar med den serien jag ser nu <3

2017-11-02 @ 17:44:30
URL: http://www.ssandras.com
Postat av: Jeanette

Jag är så taggad på nya säsongen :)

2017-11-02 @ 20:06:31
URL: http://nouw.com/jeanettek
Postat av: Johanna

Tack fö varningen☺️ Har inte kollat på den här serien än men ska verkligen ta tag i det snart! Den verkar toppen🤓

Svar: SÅÅÅ BRA SERIE :D
Josäfin

2017-11-02 @ 20:07:06
URL: http://ensllsam.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vågar inte ens titta på det :D Mvh 26:årg räddhare

Svar: Den är inte så läskig som man kan tro, men annars kan man ju titta på dagen och se ngt oläskigt efter haha ;)
Josäfin

2017-11-02 @ 22:29:38
URL: http://www.sannajohansson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0