topp 3 förra veckans "bästa" kunder :)

(null)

Medelålders man frågar om pris på ett 5-pack nudlar som vi sålde på klipp:
Kund: Kostade inte nudlarna 10 kronor?
Jag: Nej, 15 kronor går de in för.
Kund: Aha men det stod faktiskt 10 kronor på skylten!
Jag *till kollega (butiks-chefen) som står i närheten*: Kan du kolla priset på nudlarna, han säger att det ska finnas en skylt?
Kollega (efter att han kollat): De står 14.90 på skylten det är spaghettin under som kostar 10 kronor.
Kund: ÄR DET SANT?!?!?!?! (alltså på riktigt SKRIKER som om vi sagt att vi dragit en jävla miljon från hans konto)
Jag: ...
Kollega: Vill du att jag ska hämta spaghetti istället?
Kund: Eh nej?
*stel tystnad*
Jag: Vill du ha nudlarna ändå?
Kund  (jätte drygt): Pffh, nej.
Jag: :)
 
 
Kund är arg för att hans paket inte kommit fram till oss som är utlämnings-ställe än:
Kund: Men ni måste ju kunna göra någonting!!
Kollega 1: Nej vi är ju bara utlämnings-ställe så vi kan tyvärr inte göra något. (obviously??)
Kund: Men det är ju helt jävla otroligt!! Vad fan tycker ni jag ska göra nu då??
Kollega 2: Du får avvakta till imorgon eller så kan du höra av dig till kundtjänst.
Kund: Vadå ICAs kundtjänst?
Kollega 2: Nej postnord såklart.
Kund: HUR FAN TYCKER DU DET ÄR "SÅKLART?!" JAG STÅR JU PÅ ICA?
Kollega 2: För att du beställt paketet via postnord och inte ica? Vi tar ju bara emot paketen.
Kund: *stormar ut*
Kollega 1 & 2: :)
 
 
Vi har extrapris på bananer och fick ca 5 lådor för lite i beställningen, det är pensionärsdag (dvs alla pensionärer har 5% på allt de handlar) och klockan är strax innan 18 och bananerna är såklart så gott som slut för att alla pensionärer bunkrar ca allt med extrapris den dagen:
Kund: Är det här de enda bananerna ni har kvar??
Jag: Ja tyvärr, vi får hem igen imorgon.
Kund: Ja men då ska inte jag handla. Och inte har jag rabatt heller. 
Jag: Ah tyvärr.
Kund: Det är alltid slut på det jag vill ha på tisdagar, så jävla tråkigt att ni inte beställer tillräckligt mycket!! (för d är så lätt att veta i förväg osv haha?)
Jag: Det funkar inte riktigt så tyvärr men just bananerna fick vi inte alla kartonger som vi skulle ha.
Kund: JA MEN NI FÅR VÄL BESTÄLLA TIDIGARE!
Jag: Fast det är ju fredag och det är ju nog de bananerna du har där (dvs de 2 klasarna med lite "småfula" bananerna hon lagt på bandet)
Kund: Ah nu tyckte du att du var smart va!?
Jag: :)
Kund *jätte "ledsen"*: Ah jag som tycker om att ta en god banan på kvällen ibland, men aja.
*köper fortfarande de två lite fulare klasarna med bananer, dvs typ 7-8 bananer" 
Jag: :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Jobbar man i butik får man nog både se och höra det mesta kan jag tänka mig :)

Svar: Vissa historier låter verkligen påhittade för att det är så sjukt haha!
Josäfin

2018-04-24 @ 22:50:26
URL: http://gairamsbilder.blogg.se
Postat av: Linnea Kinis

alltså vissa kunder, haha :)

Svar: Haha helt sjukt!
Josäfin

2018-04-24 @ 23:10:42
URL: http://linneakinis.blogg.se/
Postat av: Carro

Hihi vad roligt att läsa :)

2018-04-25 @ 06:06:34
URL: http://nouw.com/carroat
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Det måste verkligen vara en prövning för tålamodet!

Svar: Ibland är det verkligen det haha!
Josäfin

2018-04-25 @ 08:01:59
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Postat av: My

Hahahha alltså vad är det för fel på folk

Svar: ??? Haha alltså bra fråga!
Josäfin

2018-04-25 @ 16:09:09
URL: http://monkiapa.blogg.se/
Postat av: Josefine Pehrson

HAHAHAHA! Känner sååå igen mig i sånt här nu när jag själv jobbar i kassa och lider fan haha.

En kollega till mig fick en kund som plockat lösgodis, så kollegan vägde o skulle ta betalt. Hon råkade avrunda neråt (kostade väl 12.54 kr eller något) men fick rätta sig själv och säga "13 kr tack". Kunden skrek "men du sa ju 12???" och slängde påsen mot min kollega och gick.

Svar: Hahahah jag vet folk är SJUKA!?
Josäfin

2018-04-25 @ 21:36:54
URL: http://fantasias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0