13 reasons why season 2

 
Halloj, tänkte om en ändå ska åka bort kan ni lika gärna få mitt inlägg om 13 reasons why andra säsong då. Även om jag drog den under en vecka.. heh. Antar att alla kollat klart den nu men om inte; SPOILER VARNING! Sådär, nu vad det sagt. Men over all så gillade jag den andra säsongen även om den var lite fucked up. Jag gillar de flesta karaktärer och det var ändå nice att få se dem vara mer sina egna än bara Hannas sida. Jag gillade också att de vände på det och all killarna (bryce mest) fick en "rapist" stämpel istället för den klassiska horstämpeln, även om flera tjejer blev slutshamade också. Scenerna ovan är mina absoluta favoriter; när Clay och Hannahs låt spelas på dansen och när killarna hamnar i slagsmål i korridoren. Annars var det också så många bra scener som jag gillade; den där Sheri berättar att tjejer inte bara får sig själva att hamna i dåliga situationer utan att killar skapar de dåliga situationerna från början, när vi får se alla kvinnor berätta sina historier i rätten och när gänget säger att de backar Jessica om hon anmäler Bryce. Sen tyckte jag även att scenen där Jessica får en panikattack i omklädningsrummet är så "bra" (viktig?) för att den visar att det inte är något som "bara händer" utan är något som en alltid bär med sig och kan ge en bakslag när som helst. Gillade också att vi fick se mer av Tony, där han inte bara jagar Clay i sin bil. Eftersom att han inte fick något band så fick vi inte så mycket backstory för honom och Hannah och det uppskattades verkligen att se. Dock lite orealistiskt att de helt plötsligt inte skulle vara vänner sen när Hannah dog eftersom att de var som bästisar i flashbacksen. 
 
Vad jag stör mig på är Clay (gjorde det i första också haha) och hur han pratar med Hannah i sitt huvud. Fattar att han älskar sig osv men blir verkligen galen på hur han tycker att det bara är han som är rätt att vara ledsen, att han är den enda som inte gjorde henne något dåligt (liksom va?) osv. Sen att han dessutom har en bild av henne i sitt huvud som ändras konstant efter vad han får höra från andra. Älskar scenen där Justin säger ifrån "hon har legat med en kille och kysste en annan". Liksom JA?? Sen förstår jag att de vill visa på olika sätt att gå vidare ifrån en sådan händelse och att Clay blir arg för att han inte vet varför, men ändå. Sen gillade jag hur de ändå gav baseball laget skit och ett rykte att vara våldtäktsmän men sen så spårar det lite när de ska föreställas som värsta maffia-ligan med ett hemligt rum osv. Liksom ja, spännande storyline men kan de inte bara visa att de är vanliga high-school killar?? Sista avsnittet är det enda avsnittet jag inte riktigt gillade, även om de hade sina riktigt bra scener (clay som bryter ihop på dansgolvet och vännerna som stöttar honom / tjejerna berättar sina historier i rätten osv). Scenen med Tyler osv som alla lär ha med sig var verkligen hemsk att se och även om många tycker att den var over the top och jätteonödigt så tycker jag att de har en poäng där de gått ut och sagt att detta händer och ingen pratar om det för att man lätt glömmer något man bara hört om. Men ah, för övrigt så var episoden rörig och i slutet är de så orimligt att det är just Clay som ska stoppa honom?? Liksom Tyler har verkligen försökt göra rättvisa för Hannah och Clay som försökt med precis samma sak har bara spytt galla på honom och kallat honom för creep samt att det är hans fel för att han har ett band (som om inte clay har det med??). Sen så ba "åh nej ring inte polisen jag ska prata honom ur det för att jag plötsligt bryr mig". Hade kunnat vara en fin scen men det var verkligen inte uppbyggt dit och blev väldigt konstigt. Sen ba ?? Varför ska de köra iväg med honom och gömma honom från polisen? Så jävla typiskt teendrama haha. Nej men nu har jag skrivit i typ 100 år; vad tyckte ni om säsong 2? Please tell!! Jag är iallafall ändå rätt taggad på en säsong 3, men det får vara sista. Vill veta hur det slutar med Tyler, ge honom en säsong att komma tillbaka, se hur det går för Justin, Jessica, Alex, Tony och veta och Bryce någonsin får vad han förtjänar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0