no insurance to pay for the damage, I've been burning up since you left

 
Vi har rullat in i april, världen är fortfarande kaos och jag är fortfarande i krantän - men på sista dagen!! Idag blåser det storm så har hållt mig inne mestadels av dagen. Tog mig ut och skulle fota lite med Tindra där jag hittat massor av blommor men wow vad vi nästan blåste bort. Ska kolla kameran sen om det ens blev något att lägga ut. Annars har jag städat lite, tvättat, kört lite yoga och kollat Grey´s. Har nu styrt en supergod pasta med halloumi, sparris och spenat tillsammans med massor av parmesan. Annars i veckan har det mesta rullat på som innan utöver att jag igår var tvungen att bryta min karantän en liten stund då veterinären skulle komma ut och kolla på Amigo. Skrev för ett tag sedan att han varit lite halt men sen blivit bättre, nu har han blivit halt igen och något mer så mamma ringde ut veterinär som skulle kolla på det. Innan misstänkte vi ju hovböld men hovslagaren hittade ju inget. Nu drog vi av skon och hans hovar såg förjävliga ut, riktigt platta och äckliga. Så har vi tur har han en hovböld som inte kikat fram men dom tror att han har någon inflammation i sulan för att den är så tunn. Så han har boxvila så får vi vänta och se, stackarn. Alldeles för mycket strul med sjuka djur just nu plus en drös corona och skit på det. Jaja, imorgon räknar jag att min karantän är över (en vecka plus två dagar som är symptomfria utan alvedon) så får se om jag kommer börja jobba direkt på måndag eller om jag låter det rinna ut. Har ju som sagt inte haft mer feber och svullnaden i lymfkötlarna har ju gått ner, så är ju frisk att ta mig ut nu ordentligt även om jag ska hålla lite avstånd till folk i affärer osv. Kort sagt: kan lämna karantän men ska inte lämna lägenheten mer än nödvändigt. Så redo att återgå till livet, måste träffa folk!! Hade jag varit utan Tindra hade jag nog blivit galen - samt sovit och kollat serier hela dagarna för ingen hade väckt mig typ 08 varje dag haha.

Kommentarer
Postat av: enna

Vilka härliga bilder!

Svar: TACK :D
Josäfin

2020-04-02 @ 21:47:03
URL: http://sayyeastofashion.blogg.se/
Postat av: Ida

Så himla härliga bilder!! Så tråkigt med Amigo, hoppas de löser sig och bli bättre!! Kalle hade för första gången (då jag ägt honom i 8 år) lite kolikkänningar igår, troligtvis lite magknip pga gaskolik men asså min sjääääl. Första gången han är "sjuk" hos mig förutom en gång då han hade vrickat sig i hagen o var lite halt några dagar. Så trodde jag skulle avlida lite men det blev bra och han är som vanligt nu, men åhh vad han ville visa för mig att något var fel, sparkade i boxen (vilket han aaaaldrig gör) och gnäggade på mig flera gånger om när jag lämnade honom, trodde mitt hjärta skulle brista hehe. Men ja nu är allt bra som tur väl är och hoppas de blir bra med Amigo också, han är ju en redig kämpe!! Sry för en lång historia här om Kalle men hahah skönt att skriva till hästkompisar lol<333 OCH den pastan är ju to die for asså!!

2020-04-03 @ 09:06:38
URL: http://idanilssonphoto.se
Postat av: My

Men ååh räcker det inte med problem för Amigo nu.... Så lurigt med hovbölder. Hoppas det inte är något allvarligare än ömma sulor :(((

Svar: Men tycker det!! Var troligen bara en sulinflammation pga snösulor och ingen snö för han svarar så bra på nya silikonsulan så är tillbaka i hagen nu! :D
Josäfin

2020-04-03 @ 10:41:12
URL: http://mynordqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0