TINY PRETTY THINGS

 
Ett serietips sådär i slutet på året! Ni vet att jag är en sucker för serier med fokus på någon annorlunda sport/talang/intresse, likt Spinning Out med konståkning & psykisk ohälsa, Hit The Floor med cheerdance och GLOW med brottning. Därför var jag otroligt taggad på Tiny Little Things som har fokus på en balettakademi! Denna serie har allt ifrån drama, snygga scenografiska dansnummer och mysterier. Den startar med att deras stjärnelev Cassie har en olycka där hon faller från skolans tak och hamnar i koma. I hennes frånvaro går hennes plats på skolan till Neveah som tagit sina väskor och flyttat till Chicago för att leva ut sina dansdrömmar. Skolan är speciell med sina gamla traditioner och regler, minsta snesteg kan få dig utkastad och pressen att vara den bästa av de bästa är stor. Dessutom hänger alltid den stora frågan i luften runt dem - ramlade Cassie eller blev hon knuffad? I serien får vi även följa Shane som är det första vänliga ansikte Neveah möter, Bette och hennes pojkvän Oren som är i toppen på skolan, June som blir Neveahs korridors roomate, Delia som är Bettes stjärna till storasyster samt familjens "golden child", Caleb och Nabil som är två roomates som inte går ihop och även Madame DuBois som är rektor på skolan. 
 
Serien är helt klart en bergochdalbana i sig men är också exakt vad jag fastnar för. Intressanta karaktärer, det vackra och fulabaksidorna i balett, drama, mysterier och en intressant set up. Trots att jag var helt fast har jag sett att den har massor med blandad kritik, vilket jag kan hålla med om i vissa fall. Den är lite väl rörig för min smak i relationer då dem är väldigt "hot and cold" både bland vänner och kärleksrelationer samt att jag kan hålla med om att den landat bättre i en typ av collage-setting. Sen är väl det stora problemet att de tappar bort att Neveah faktiskt håller huvudrollen i serien, utan att den grenar ut väldigt mycket i slutet av serien. Men utöver det tycker jag att den var väldigt sevärd om du är ett fan av mystiska dramaserier med ungdomar med mörka hemligheter. Den är snyggt filmad, karaktärerna är välskrivna och har djup (även om jag hoppas att vissa av dem får mer uttrymme i en säsong 2) och sedan ska den ha plus för att ha castat dansare i rollerna för serien. Så balettscenerna är så snygga. Så tips tips, för alla er som letar efter en sista serie att plöja igenom 2020. 
 

Kommentarer
Postat av: Pauline

älskar den serien :D

2020-12-29 @ 10:02:06
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se
Postat av: Alice

Vad sjukt att du tipsade om denna nu, jag tipsade om den OCH Spinning Out igår, haha! Älskar båda serierna, de är så bra! Men håller med om att man förlorar Neveah lite efter ett tag! <3

Svar: hahaha nej vad sjukt! Är ju så ledsen att spinning out inte blev förnyad till en till säsong D:
Josäfin

2020-12-29 @ 10:29:05
URL: http://nouw.com/aliceemericsson
Postat av: Malin

Åh vilket grymt tips!!!! Kram ❤️

2020-12-29 @ 14:17:46
URL: http://happym.se
Postat av: Mirre

Ohh tack för serietips, behöver nya nu

2020-12-29 @ 16:50:40
URL: http://sweetwordsbymirre.com
Postat av: Amanda (Swedish Passport)

Har faktiskt helt missat denna så tusen tack för tipset! :)

Svar: tips tips :D :D
Josäfin

2020-12-30 @ 11:40:15
URL: http://swedishpassport.com
Postat av: Enna

Låter spännande! Och gott nytt år :)

2020-12-31 @ 14:43:39
URL: http://sayyeastofashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0