take the elephant by the hand and hold it; it's cruel to tame a thing that don't know its strength.

 
 
 
Veckans Höjdpunkt: Har inte gjort mycket alls i veckan så höjdpunkten blev nästan igår när jag hängde på syrran & Wille och fotade lite hoj. Sen kom Willes bror dit med familjens hundar så blev väl nästan flest hundbilder, ej förvånad. Men att få komma ut och fota lite var helt klart en höjdpunkt, trist att jag inte fick ut någon i solen i lördags men what to do! Det blir mer soliga dagar.
 
Veckans Lunch: Ca all lunch jag ätit hos mormor. Pressad potatis, torsk med hennes special-sås och på fredagen bjöds det på skaldjursgryta med ris. Hallelujah vad gott! Sen att hon alltid gör mat för en hel arme så fick både dubbla matlådor och kunde lämna två matlådor till Sara (som inte kan direkt laga mat sin brutna fot) och en till Elin (som är förkyld och sitter i "karantän" haha). Länge leve mormor!!
 
Veckans Mående: Upp och ner, är ju som sagt en dålig vecka med mycket symptom. Varit extremt trött, orklös, yr/ostadig, illamående, skakig och svag i kroppen men vågor av huvudvärk, feberkänslor & ljuskänslighet. Men har ju inte corona och jobbet har kaos och försäkringskassan tycker att jag är frisk och vill inte ge mig nå pengar så bara att kötta på!! Nej skämt och sido, är ju helt okej egentligen och har ju min remiss tills på fredag så då får vi se vad dom säger. Håll tummarna!
 
Veckans Middag: Alltså min tisdagsbricka med ost & kex, bär, chips, dipp och annat gott. Bästa som finns ju!!
 
Veckans Serie: Alltså att tredje säsongen av netflix-serien ELITE har ju släppts så fick pausa mitt Greys Anatomy maraton. Denna är lätt en av netflixt bästa ungdomsserier så har ni inte sett den så tips tips! Ska göra ett inlägg om den också (sjukt oklart varför jag inte gjord det redan??) så ska skriva mer där om den. Men kort sagt: ungdomsserie med drama, dyr privatskola, intressanta och välskrivna karaktärer involverade i ett mordfall!! 
 
Veckans Otur: Verkar som både jag och Amigo skadat fötterna! Fick höra igår att Amigo sett lite halt ut och att några i stallet misstänkte hovböld. Hovslagaren har dock varit där och tror inte att så är fallet så han kan troligen ha sträckt sig. Ska dit strax och kolla på honom, så förhoppningsvis är han bättre idag! Jag trampade snett i en grop när vi var ute och fotade och hörde att det knakade till - så det enda jag tänkte på var ju givetvis att jag skulle bli Sara 2.0 men är nog bara en liten stukning! Kan gå utan problem men är svullen på utsidan, så ska inte klaga.
 
Veckans Bästa: Hundar!!! Nej men finns ju inget mysigare. Varit hundvakt åt våran lilla Tindra, fått pussa på Mazarin när jag lämnat matlådor och varit ute och fotat Cillans hundar i söndags. Hundar är ju fan det finaste vi har!! 
 
Veckans Frukost: Äter i vanlig ordning mycket mackor och smoothie bowls så helt ärligt är detta de bästa frukostarna i veckan. Finns få saker som är lika goda som dessa frukostar och eftersom att jag älskar frukost så är dessa standards atm. Mer frukost åt folket!!
 
Veckans Ser Fram Emot: Att ha vinkväll på skype pga corona karantän? Nej men har inga planer för denna vecka utöver att jag har lite sjukhus besök. Liksom blodprov redan imorgon, mår ju redan skit!! Plus att jag hade roliga planer med besök från norrköping men även det fick vi skjuta på på grund av smittspridningen. Så ah - har inget att se fram emot, ska bara jobba, hänga på sjukhus, det ska antagligen regna och ser mer fram emot bättre tider. Nej men nu kör vi!! 

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Vilken underbar mormor :) Ska ta och kolla in Elite, det låter som något för mig! Kram

Svar: mormor är ju bäst!! :D
Josäfin

2020-03-18 @ 06:14:40
URL: http://yasmissy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0