know I'm gonna drive you mad; probably gonna call me crazy, I'm the best you've ever had

 
Nej men denna vecka ?? Denna årstid?? Jag jobbar och sover och jobbar och sover tills helgen kommer. Denna vecka mer än vanligt då jag fick hoppa in och stanna hela dagen i tisdags. Sara fick tydligen inte vara hemma när Mazarin var sjuk och chefen var allmänt otrevlig mot henne samt sa efter det "hittade ingen annan så du får komma in till kvällen iallafall" varpå jag givetvis sa att jag kunde stanna. Inte för att en gärna vill vara på jobbet i 12 timmar men to be honest hade jag nog ändå bara åkte hem och halvdäckat i sängen framför en serie - som alla andra kvällar jag stängt. Igår var jag dock ledig, och det var även första riktiga hemma-dagen sen vi var på resande fot. Lovade mig själv att inte lämna lägenheten och det har jag inte gjort heller - istället har jag myst runt i ett mjukisset, ätit mini lussekatter och druckit te. Det enda vettiga jag gjort är att laga mat och att rensa / plocka om frysen så att jag vet vad vi har i det där lilla facket. Beställt och fixat julklappar har jag också gjort (nej men älskar att köpa presenter SUE ME), samt lyssnat ikapp på lite poddar framför photoshop. Idag är jag om något så otroligt otaggad på att hänga på jobbet, är så tacksam att jag slutar två timmar tidigare på lördag. Mamma skulle styrt 50års fest med lokal och andra festligheter men eftersom att corona läget gått upp så följer vi restriktionerna och ställde in. Det blir dock lite middag hemma ändå, så blir nog en mysig helg ändå trots jobb. Ett glas vin eller två brukar lösa det mesta. Trevlig helg på er, hoppas ni tar hand om er ordentligt och försöker så mycket ni kan att få till en mysig helg i mörkret!

Kommentarer
Postat av: Enna

Härliga bilder!

Svar: men TACK :D
Josäfin

2020-11-06 @ 11:56:28
URL: http://sayyeastofashion.blogg.se
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Skönt att ha sådana dagar ibland när man inte lämnar lägenheten, det behövs! :) Lite så blir det för mig idag (förutom ett fotojobb i förmiddags). :)

Svar: Så skönt ibland ju, och behövligt!
Josäfin

2020-11-07 @ 13:36:37
URL: http://biglittleadventures.se
Postat av: Sara Ekman

Men fy så otrevlig chef :O

Svar: men verkligen?? blev SÅ less på henne då!!
Josäfin

2020-11-07 @ 17:44:34
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Blubb

Det är härligt att bara mysa ner sig och ta det lugnt emellanåt. :)

Svar: verkligen! :D
Josäfin

2020-11-08 @ 14:28:45
URL: http://nouw.com/blubbbeauty

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0