för nån som inte gillar att laga mat spenderar jag väldigt mycket tid på att laga mat?

 
Något som jag alltid varit sugen på att göra själv men inte tagit mig för - vietnamesiska vårrullar!! Och OOOOM det blev en succé. Var otroligt lätt att göra men tog sin lilla tid (och ändå blev dem inte jättefina??? scam??) även om det var så värt det. Detta kommer göras oftare, det ska sägas. Så värt att stanna på ytterligare ett ICA på vägen hem för att vi inte hade rispapper trots att jag var trött nog att fråga kassörskan om hon ville ha mitt kvitto när jag betalat (arbetsskadad much???). Uppskattar även de olika typerna av vårrullar som kan göras, men denna gång gjorde jag dessa kombos och ni måste prova!!
 
  • 1 paket rispapper 
  • 1/2 paket glasnudlar
  • 1/2 burk skalade räkor
  • 4-5 crabsticks
  • 1 avocado
  • 1/3 gurka
  • 1 näve böngroddar
  • Sesamfrön / eventuellt lite rostade solroskärnor
  • Kikkoman sojasås
  • Mushsoom Soy
  • Sesamolja
  • Peppar, vitlökspulver, basilikakrydda och chilliflakes
 
Jag startade med att koka upp nudlarna samtidigt som jag hällde lite smör i en panna och värmde på. När nudlarna kokat upp slängde jag ner hälften av räkorna i stekpannan tillsammans med en skvätt mushroom soy, sesamolja och lite kryddor. Tog sedan av från plattan och rörde ner nudlarna så att de alla fick lite sås på sig innan de fick stå och svalna medan jag skar upp avocado, crabsticks och gurka i smala bitar. Sedan är det bara att följa instruktionerna på rispappret och blötlägga i några sekunder innan du börjar mixa och matcha olika smaker! I dessa ovan har vi blandningar av nudlar, stekta räkor, gurka, avocado, solroskärnor / nudlar, avocado, vanliga räkor, crabstick / nudlar, vanliga räkor, gurka, avocado, böngroddar. Sen att dippa i använde jag mestadels vanlig sweet chili sås men slängde också ihop en snabb sojadipp av en liknande den vi hade i nudlarna. 10/10 ser så fram emot lunch imorgon när jag ska få äta det här igen??? Tips tips - och brukar ni göra detta hemma pls droppa era bästa vårrulle-kombos!

Kommentarer
Postat av: Julia Svensson

Åh vad gott!!

Svar: 😍😍
Josäfin

2021-04-09 @ 17:17:34
URL: http://juliasvenssons.se
Postat av: johanna

Men alltså mums <3

Svar: 😍😍😍
Josäfin

2021-04-11 @ 15:29:51
URL: http://www.nouw.se/johannna

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0