that cliffhanger???? during pride month???? homophobic if you ask me

if i had a nickel for every time i watched a teen show involving a gay love triangle in which one of the
characters was called rahim i would have two nickels, which isn't a lot, but weird that it happened twice
 
Nej men alltså kände att denna kunde jag bara inte nämna i förbifarten utan den förtjänar iallafall ett litet stick-inlägg!! Vill ni ha mitt orginal "tips-inlägg" om serien hittar ni det HÄR. Smått spoiler-varning på detta inlägg alltså!! Men har taggat sedan de meddelade oss om att en säsong två skulle komma (thank god??? liksom cliff-fucking-hanger!!). En av mina favoriter från de nya serierna förra året och säsong två var nog minst lika mysig! På ett visa gillade jag denna mer än säsong 1 i och med att den gick lite mer in på djupet och jag älskade att flera sidokaraktärer fått lite mer screentime och egna storylines. Gillade även att vi fick se mer av Felix situation med hans mamma, hur de visade olikheterna i hur Armando, Isabel och resten av Salazar familjen reagerade och hanterade Victors coming out och sen hur vi får se två grabbar få panik över deras första gång. Ett av mina absoluta favorit moment var hur Andrews karaktär fick växa i och med konflikten i basketlaget och att han blev called out på att man inte är en "good guy" bara för att man säger en sak men inte visar det när det gäller. SÅÅÅ snyggt gjort och scenen efteråt var ju bara så fin. Det som jag inte gillade var väl i det stora hela den påtvingade kärleks-triangeln som bara ??? Kändes så onödig?? Liksom Rahim var en så rolig ny karaktär och hade varit perfekt som en vän?? Det kändes lite som att den spolades fram tre snäpp bara sista avsnitten och var otroligt onödig. Men utöver det - cliffhanger igen!!! VAAAAD FAN hahaha alltså finns inget jag hatar mer än cliffhangers eller liknande när en till säsong inte är helt klar än. Så gör det för mig och mitt lilla serie hjärta - har ni disney+ eller hulu så är denna serie ett måååååste att se!! Fangirl moment end, trevlig dag på er!! 

Kommentarer
Postat av: lisa

Bra tips, ska kolla in den :) Kram

2021-06-22 @ 12:54:05
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Emelie Andersson

Får kolla in denna, verkade ju få bra betyg ;)

2021-06-22 @ 13:21:36
URL: http://nouw.com/emelieanderssoon
Postat av: Amanda

Alltså äääälskar! Tycker dock bättre om Rahim än Benji just nu, tycker han har varit rätt douchig sista avsnitten :( Men ja, cliffhangern var inte att leka med. Skrek rakt ut i soffan, haha. Sjuuukt frustrerande att inte få veta!

2021-06-27 @ 20:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0