Gossip Girl 2021

 
Har nu givit in och sett igenom första halvan av HBOs fristående uppföljning på Gossip Girl. Andra delen kommer i november och jag är kind of taggad?? Vi är tillbaka på Constance Billard och följer deras nya it-crew. I spetsen av det har vi Julien som bakom sin pappas rygg fått kontakt med sin yngre syster från när hennes nu bortgångna mamma lämnade deras familj för en annan man. Julien och hennes syster Zoya gör upp en plan för att ge henne ett stipendium på Constance för att de ska kunna komma närmare. Allt går dock inte helt enligt planen och de upptäcker snart stora skillnader i deras liv. Vännerna är inte heller helt injudande till en ny bekantskap, speciellt inte Luna La och Monet som leder Juliens socialamedier. Den enda som visar intresse för hennes nyfunna syster är hennes pojkvän Obi vilket också leder till intriger. Vi följer även de sista tre vännerna i gänget som är Audrey, Aki och Max. Mitt i den nya bekantskapen kommer ett nytt instagramkonto upp. Någon är trött på elevernas översittande beteende och vill spräcka bubblan som gör att de tror att de är oåtkomliga. XOXO - Gossip Girl. 
 
Var vid första tanke inne på att de var en reebot men denna serie utspelar sig i samma universum som tidigare serie, bara en decennium senare. Vissa saker i serien behöver definitivt jobbas på men over all så gillar jag serien. Flera karaktärer är otroligt intressanta och jag gillar ändå att vi nu även får följa gossip girl bakom kulisserna. Den är dock inte superlik orginalet utan mer en blandning av Elite och Euphoria. Gillar att casten är mycket mer diverse på alla plan och gillar nytagningen i "modern tid".  Älskar också Audrey, Aki och Max storylines. Inte jätteintresserad av syskondrama och pojkvändrama - känns så gjort ändå? Även om denna är med en kul twist. Aja, spännande till och från men finns andra plots jag uppskattar mer. Är som sagt taggad på andra delen och tips tips för er som känner att ni varit osäkra på denna! En del eastereggs från orginalet också, vilket alltid är kul. Tips tips!!

Kommentarer
Postat av: Jossus Travelpics

Vore intressant att se även om jag är lite skeptisk. För mig, inget Gossip Girl utan Blair.

Svar: håller med, var skeptisk av samma anledning haha!
Josäfin

2021-09-08 @ 15:23:20
URL: http://www.nouw.com/jossustravelpics
Postat av: Ida

Åh detta har jag missat, kanske värt att kolla in!

Svar: tips tips !!
Josäfin

2021-09-09 @ 10:56:04
URL: http://idasivertsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0