introduce a new religion of feeling like a boss

 
Nej men gud vad tiden rullar på. Mycket som hänt men samtidigt bara jobb varvat med hundmys. Mamma har varit bortrest och Rollisen har varvat med att vara hos mormor & morfar samt Elise om dagarna. Jag har jobbat extra, varit på filmkväll med Sebastian & Marcus (med vovvisar), fångat in våren och solen med Sara & Maz. I torsdags hade vi en bokning på kastrering på Rollo - och den dagen var en jävla soppa ska ni veta. Börjar med att jag kommer dit - och vi har ingen tid. Jag hade en tid bokad den 10 mars från början, men iom att mamma skulle resa bort ringde jag några dagar efter för att boka om tiden. En man har då svarat, sagt att det är inga problem att boka om, kollat upp en ny tid, jag frågar finns någon torsdag som är ledig, får en ny tid och sedan även fått det bekräftat vilken klinik det är då det finns två. Sedan har han då varken skrivit upp den nya tiden eller tagit bort min gamla - som det då står att jag inte dök upp på. Kvinnan i receptionen kunde se att jag ringt upp och pratat med dom några dagar senare än den första bokade tiden och var jättetrevlig efter situationen. Jag var dock så irriterad och kokade, men hoppas jag höll ett rimligt cool då jag vet att det inte var henne jag pratade med. Det beklagades och jag erbjöds 25% rabatt veckan efter men då jag redan tagit långledigt över helgen och inte hade möjlighet att ta ledigt den dagen (samt dagarna efter) så jag ringde väl alla kliniker inom 1 timmes resa för att se om någon hade en ledig tid eller ombokning. En supertrevlig klinik i bålsta (vettris för er som undrar) klämde in oss vi öppning och wow så tacksam jag var! Sen var de dessutom så trevliga och professionella. Men ah, mina torsdagsplaner var ju körda i ån och jag var både lättad och rasande (haha) över det hela. Det är mänskligt att fela, men var ju så typiskt för en sådanhär ändå stor grej (för mig och rollis iaf) samt att jag för en gångs skull vet till 100% att jag har rätt. Är annars något som så lätt hade varit jag som tagit fel tid eller blandat ihop dagar (varför jag måste skriva upp precis allt viktigt som ska göras 100ggr om) men nu är det för många steg som är glasklara för mig. Aja, slutade med att jag skrev till Wilma som jag såg var hemma och vi styrde träff på stan för lite vin i solen. Snart gled även Sebbe in och Robin stannade förbi en stund. Vi snackade skit, drack vin, drinkar och hade en riktigt jäkla fin eftermiddag. Dagen efter var det våran nya tid och allt gick så bra. Han charmade alla (fjärtisen ♥) och sen åkte vi hem för att bädda ner oss och bara återhämta oss resten av dagen och helgen. Resten av helgen spenderades i sängen och i ett tappert försök att få en nu pigg och glad Rollis att chilla lite. Han är inte ett stort fan dock, heltidsjobb att få honom att ligga still. Sen började jag känna mig krasslig också - antagligen för att kroppen fick slappna av lite efter stress och oro för kastreringen. Så blir hemma idag och imorgon för att krya på mig helt men sedan tar vi nya tag!! Långt inlägg nu, beklagar för det heh. Men nu ska jag dricka upp mitt te och bädda ner mig igen. Vi ses hörni!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0