flygplans-tips

 
Nu sitter vi antagligen fortfarande på planet, är ju en hur lång resa som helst. Länge sedan jag flög så långt, har ju mestadels blivit inom Europa på de snaste åren fyllda med weekends i storstäder. Thailand och liknande blir utbytta mot Spanien nu och jag reser hellre till England än till något varmt ställe. Brukar alltid tycka att flygresor går snabbt och smidigt men har helt glömt bort vad man gör på längre flyg! Har laddat med massor av podcasts och musik men annars? Har ingen bok jag läser för tillfället så blir nog inte mycket av det om jag inte köper en på flygplatsen. Förhoppningsvis finns det en skärm så man kan välja att kolla på film och bra ben-utrymme så att man kan sova. Att jag slår benen i sätet framför är ju inte helt ovanligt då en flygplans-stol inte är anpassad för långa människor haha! Hur som, här är mina bästa flygplanstips:
 
- Ha alltid med vatten! Hinkar ju i mig vatten i vanliga fall men man blir alltid så uttorkad på plan.
- Ladda mobilen med bra pocasts! Just nu är jag inte nöjd med att inte ha iphone och itunes som är fylld med roliga poddar. 
- En bra pocket-bok! Älskar att läsa och pocket är lätt att ta med. 
-  Musik! Glöm för fan inte hörlurarna! 
- Godis / snacks! Jag brukar inte tycka att flygplansmat är en höjdare och föredrar de flyg som delar ut ex. mackor, ta med något gott för blodsockret. 
- Sköna kläder att flyga i! Gärna en kofta / tjocktröja eftersom att de ofta blir kallt på planet. 
- Portabelt-mobilbatteri! Nu när man flyger långt vill jag kunna hålla på med mobilen utan att vara rädd om batteriet. 
- Dator! Hade min bärbaradator inte varit lämnad i Spanien hade den fått följa med - kunnat se serier, skriva skit eller redigara bilder påvägen hem.
- Sov! Alltisk skönt att kunna somna på planet så att man inte blir så jetlaggad. Har laddat upp med en lugn spellista och lugnande ljud.
- Håll i Boardningpasset!! Kan vi alla bara minnas den gången som min vän Martin tappade sitt boardingpass när vi skulle på planet och det flög iväg?! Bästa som hänt ju! Dessutom att han såg det flyga iväg men trodde det var någon annans och stod och ropade "Hallå var det någon som tappade sitt boardingpass?? ... HELVETTE". Ikoniskt, tur att snälla flygvärdinnor lät honom gå på så han slapp jaga det flygande pappret runt landningsbanan.

Kommentarer
Postat av: GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen

Härliga tips! :) Räddning på längre flygresor!

sv: Väldigt D: Tack!

Svar: Tack :D
Josäfin

2015-10-22 @ 16:44:28
URL: http://goforfit.se/
Postat av: VERONICA - fashionblog

Guud så underbara tips! Behövande med!! :)

Svar: TACK haha :D
Josäfin

2015-10-22 @ 18:12:02
URL: http://vveronicas.com/
Postat av: Louise

Jättebra tips!! :D

Svar: haha tack :D
Josäfin

2015-10-22 @ 23:09:08
URL: http://louisester.blogg.se
Postat av: Sandra

Kanonbra tips! De hade jag behövt när jag flög första gången, haha! ;)

2015-10-25 @ 22:01:19
URL: http://scoccosfideli.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0