Dessa utvecklings bilder,

Är det bara jag som stör mig på de flesta så kallade 'utvecklings bilderna'?

Visst! Det är awsome att man utvecklas och skit men vad jag stör mig på är just valet av bilder.
Till exempel;

Den första då 'dåliga/gamla' bilden, är i 99% av fallen för det första;
En felstegs bild; vilket ofta ger ett störande moment.
En skritt-bild. Tro mig, det är en på miljonen att en skrittbild blir bra.
Om det är en hoppbild; du tar ett litet hinder där ni kom in fel.

Man tar helt enkelt den dåligaste och fulaste bilden man har.
Och till den nya/bra bilden är det såklart en trav eller galopp-bild i rätt steg vilket ger en fin bild.

Allt jag har att säga om detta är faktiskt;
Grattis! Du har nu lärt dig att skilja på en bra bild och en dålig bild! I'm so proud of you!


2008

2011

Och nej. Med dessa bilder vill jag inte visa hur mycket finare min ponnys form blivit tack vare mej.
Även en sak jag stör mig på nu när vi ändå pratar om det.

Att bilderna går oftast så gott som bara ut på att visa hur mycket finare hästen böjer på nacken!
Tycker bara att det känns så... skrytigt? Som om man gjort ett mirakel ingen annan kunde med hästen?

Vad hände med 'Kolla vilket bra team vi blev tillslut?'


Kommentarer
Postat av: Adina & islandshästen Funi

Jag håller fullständigt med dig jossan! Jag har också stört mig på det ...

2012-04-12 @ 10:24:18
URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/
Postat av: Amanda

Känner mig lite träffad hähähä.. Men du har helt rätt i det du skriver! Men med min bild som jag lanupp förut, ville jg inte visa vad JAG har gjort, för jag rider han typ 1 gång i veckan, och det krävs mycket mer än så. Grejen va den att han var en lite tjock ponny med inte så mycket muskler, men den senaste bilden har han blivit smäcker och fått mera musller och bär sig bättre själv. Och med bilderna visa hur långt man kan gå om man jobbar tsm och hur man fortsätter utvecklas. Och jag var inte ute efter att ta en "frlstegsbild" eller när han såg ful ut. Tyckte om den bilden, och den andra bilden är typ samma som den gamla. Samma steg, har bara ändrat min ridstil och han o jag harblivut ett bättre team som har kommit längre tsm.

Hahahaha fyfan va flummig denna kommentar vart. Hoppas du står ut o palla läsa den ^^

2012-04-12 @ 12:30:54
URL: http://amanduws.blogg.se/
Postat av: Ida

Verkar som folk glömt att man är minst två om utvecklingen, människan och hästen.. Hästen skulle faktiskt kunnat bli lika fin utan ryttare, ingen här som sett läckra vildhästar? Visst nu drar jag de lite långt över men hoppas ni fattar min poäng.. I mina ögon kan man inte lära en häst något, de nkan redan allt, dock lär man sig själv hur man ska få hästen att plocka fram tex, galoppfattningar och stegra på kommando.. Rörigt blev de väl nu men ja :P

2012-04-12 @ 13:20:40
URL: http://calendo.blogg.se/
Postat av: Alice

Sant till 100% ...

2012-04-12 @ 13:37:00
URL: http://storlekponny.blogg.se/
Postat av: Amanda

hahaha känner mig lite träffade men håller faktiskt med, huvudesaken är ju att man själv vet vad man har åstakommit ;)

2012-04-12 @ 13:41:35
URL: http://amandahed.blogg.se/
Postat av: Rebecka ♥

Helt sant! :D

2012-04-12 @ 15:39:25
URL: http://ponnybecky.blogg.se/
Postat av: Alice (:

helt sant, och nått annat som är irriterande är att oftast är den enda skillnaden på hästen att den kröker lite mer på nacken är tidigare, och sen som du sa hur man fotat bilden ;P

2012-04-12 @ 19:51:44
URL: http://fotohunden.blogg.se/
Postat av: Thilda - Tanneryttarna

håller helt med dig! :)

2012-04-12 @ 23:44:50
URL: http://tanneryttarna.blogg.se/
Postat av: Matilda J

Men "skryter" inte du nu att du har blivit en bättre fotograf....varför får man då inte skriva och berätta att man är stolt över sin insats på sin ponny eller häst? Om man inte får skriva om sin utveckling om sin häst så kan ju alla hästbloggar sluta blogga eftersom de mesta inläggen går ut på utveckligen av sin häst? Tänk om...

2012-04-13 @ 12:17:03
Postat av: Alma-Lena

Så klokt och sant! Vilket fint team vi blivit är ju sanningen, det mesta jobbet är ju ändå hästens.



Du och din Amigo ser ut som ett fint team både på första och andra bilden. Du gör bra reklam för god ridning och känsla för hästen.

2012-04-13 @ 12:43:57
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Emeli

Alltså jag håller delvis med dig.

Men samtidigt inte. För alltså. Så hysteriskt mycket jag fått arbeta för att få min häst dit hon är idag. Jag har gråtit och skadat mig så många gånger att jag slutat räkna. ALDRIG har jag fått något gratis av henne, utan dte är ödmjukhet, tålamod och kunskap som fått oss dit vi är idag.

Min häst har fått mer muskler, hon har blivit helt annan att rida och hon har lärt sig allt från galoppfattningar till skänkelvikningar. Men inte bara dte, hon har dessutom slutat vara reserverad mot andra hästar, hon står gärna ihop med andra hästar och äter, innan stod hon alltid själv och gick undan när någon kom nära. Hon tycker om att bli kliad och gosad med, innan gick hon undan. Hon är avslappnad och mer harmonisk. Det går att kratsa hennes hovar, vilket innan inte gick. Hon är nyfiken istället för apatisk.



Detta är tack vare mig (även om andra hade kunnat göra det lika bra och eller kanske bättre), och jag tänker ta cred för det. Jag tänker ta cred för alla timmar jag suttit i hagen och väntat på att hon ska komma fram till mig. Jag tänker ta cred för hur fin hon blivit i kroppen och för hur okomplicerad och känslig hon är att rida, för när jag fick henne gick hon knappt fram och var bara helt apatisk rakt igenom, för att sedan bli istadig.

Jag tänker ta cred för att hon nu blivit en lycklig häst helt enkelt.



Jag tycker om att få höra att hon har blivit fin, även om jag vet om dte själv. Jag tycker om att få visa upp min häst för andra, för jag är så stolt över henne. Och mig själv. För min del har det inte med att skryta att göra, jag vill bara visa att "kolla, ser ni hur jävla bra vi blivit ihop?". Och det förtjänar jag! Efter allt jobb jag lagt ner för att hon ska bli såhär.



Nu har jag visserligen inte lagt upp några sådana bilder (fast det kanske jag gör någon gång), men ah.

2012-04-13 @ 15:17:21
URL: http://tillhast.wordpress.com
Postat av: Alexandra

Så sant så sant! :)

Men du får ju inte glömma att på den ''dåliga bilden'' har dom ju faktiskt utrustning från börjes och på den ''nya'' så har dom faktiskt bara märkesprylar!! Det är vad jag kallar utveckling!!!! xD not.. HAHAHAHAHA

2012-04-13 @ 22:37:48
URL: http://alexaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0