En udda gren, @ghs

Gymkhana är en kul gren, som tydligen alla har fördommar om. 
"Alla säger alltid att vi är för stora för våra hästar, att vi rider slarvigt och flängigt och bla bla bla men så är det inte alls"


Man måste ju älska benen,


och han som flyger i backen i bakrunden,





För att citera Matilda (som tävlar i hoppning men nu blivit lite lång på sin ponny):
"Haha! Jag ska börja tävla i gyhmkana! Då kommer jag nästan vara liten på henne,"

Själv tycker jag att, visst. Gymkhana är en kul grej, men jag försöker själv rida så lugnt som möjligt då jag inte gillar när man bara kickar och drar runt hästen.

Visst, jag fattar. Man vill vinna, it's the heat of the moment. Man vill komma snabbt upp och snabbt av ponnyn. Om jag var mer av en tävlings människa som jag var förut så skulle jag också rida runt så.
Men jag skulle åtminstonde vara man nog att erkänna det, :>

Oj, nu får ni reda på vad jag tycker om alla grenar här, haha. Vad emo och bitter jag måste låta om allt, Haha


Kommentarer
Postat av: Amanda

jag håller med om allt du skriver. Dom påstår att dom inte är för långa men deras fötter går ner till knäna på ponnyerna, i alla fall de flesta. Det jag reagerar på mest det är ju att ponnyerna måste ju bli jätte slitna jätte snabbt av allt svängande i rasande fart?

På ridskolan som vi red på förut så hade vi rolig gymkhana som man inte såg ut som att man skulle gå omkull på.. Barbacka så det vara och så ska man rida slalom och rejsa tillbaka :D

2012-02-28 @ 09:36:40
URL: http://amandahed.blogg.se/
Postat av: Julia Lundgren - elitryttare

Riktigt härlig blogg! Den är nu med bland mina favoritbloggar uppe i bokmärkesmappen. ;)

2012-02-28 @ 10:39:49
URL: http://twissa.blogg.se/
Postat av: Anonym

gymkhana ÄR jättekul, men de kan ju inte ärligt säga att de inte är för långa och inte rider flängigt..? I princip alla ser lite för stora ut och det enda man ser är sparkande ben och händer som drar och så kastar man sig upp och av fort fort. vill inte tänka på hästarnas ryggar och ben helt ärligt.

Sen självklart så tycker säkert hästarna att det är jätteroligt, annars hade de nog inte alls reagerat som de gör. Men nja, har alltid varit lite skeptisk mot gymkhana hur kul det än är, kanske för att jag själv sett lite för mycket halkande hästar i dåligt underlag (;

2012-02-28 @ 11:57:36
Postat av: Emeli

Tycker inte om gymkana. För mig är det ALDRIG okej att flängrida på det sättet, ponnysparkar och slit i munnen är inte rätt. Visst, det kan vara jättekul osv. Men man behöver inte rida som om man vore nybörjare för det. Hästen går lika fort fram om man driver normal som om man skulle sparka den allt man kan i sidorna. Dessutom så kan de väl för sjutton rida på lite större ponnyer i alla fall? 170cm på b-ponny är liksom inte okej någonstans.



Att de inte skäms. Det hade jag i alla fall gjort.

2012-02-28 @ 15:47:51
URL: http://tillhast.wordpress.com
Postat av: Jonna / tanneryttarna

Håller med dig , de flesta ser ju på tok för långa ut och drar runt ponnysarna som om de var några gosedjur haha snart kan dom ju springa själv med benen ;) Okej så farligt kanske det inte är då men... förstår inte riktigt det fina i gymkhana , på en viss nivå kan det ju faktiskt vara kul men ibland blir det lite överdriv som du säger.

2012-02-28 @ 16:15:33
URL: http://tanneryttarna.blogg.se/
Postat av: FELICIA ~ Islandichorses, My passion.

Fina "effekter" på bilderna :D

2012-02-28 @ 16:27:28
URL: http://fellisyta.blogg.se/
Postat av: alva

Agree! Jag gillar "ridskole-gymhana", dock inte på den här nivån för det är inte för skojs skull längre då^^ Då är det bara seriöst och blodigt allvar, ryck och slit och spark.

Alltså, för min del tycker jag lagom stor häst istället för vuxna människor på minihästar, och lite lagom fort hehe :)

2012-02-28 @ 20:34:42
URL: http://alvadrommar.wordpress.com/
Postat av: Fanny ♥ (MFFRYTTARNA)

Gymkhana är kul när man rider slalom, hoppar ner och letar sockerbit i mjöl, hoppar upp och rejsar tillbaka :) Inte när man svänger så att hästarna är i 130 grader med marken och benen har en meter i mellan sig..

2012-03-01 @ 11:21:32
URL: http://mffryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0