oh, it's funny how the warning signs can feel like they're butterflies

 
  • Veckans Bio: Vi kom äntligen iväg för att se IT Kapitel 2 !! Och inte nog med det så lyckades vi få med hela tjej-ligan - hur?? vi kan fan aldrig ses samtidigt och plötsligt kan vi mitt i veckan?? Sinnes. Men hur som helst - jävla bra film !! Gillar man den första så lär man gilla den här med. Galet bra casting, rolig och välskriven dialog, nice jumpscares och ett snyggt avslut på filmerna. Den är all over the place och man undrar vad de rökte när de skrev ihop allt men jävlar vad det funkar. Det jag älskar med dessa filmer är just hur de blandar humor och skäck - ena stunden skrattar man och i nästa hoppar något monster fram runt hörnet. Sen att humorn funkar till 100% är höjdpunkten med filmerna, är så svårt att få till riktigt fulskratt även i en komedi. Sen är ju allt helt bisarrt - allt ifrån monstrena, jumpscarsen, synerna och allt men eftersom att hela poängen ÄR att den ska vara helt sjuk så funkar det. Hade poängen med filmen varit att man skulle bli livrädd hade nog allt fallit pladask då allt bli orealistiskt och bara för sjukt - men de lyckas ändå få det att funka. Hur som helst, älskade filmen. Ni lär se den och ni älskade första. Har ni inte sett första - ni har missat något. Jävligt bra torsdag. 
  • Veckans Projekt: Det är den tiden på året där jag byter ut mina bilder på garderoberna!! För er som hängt med ett tag vet att jag varje höst (sen 2010?!?!) skrivit ut bilder ifrån året som jag sedan sätter upp på alla mina garderobsdörrar. Så nu har årets bilder skrivits ut och resten av veckan har jag spenderat med att byta ut bilderna samt sätta in bilderna jag tagit ner i sina album. Sen har jag ju inte riktigt klistrat mina bilder sen jag flyttade så OM jag hade saker att göra. Wow men nu är det klart. Så onsdag till lördag har jag inte gjort annat än att jobba, sova och klippa / klistra / sätta upp bilder. 
  • Veckans Utgång: Jag skulle bara över till Anti och äta chips och dricka vin. Blev övertalad att ta något glas på stan och sen slutar det med att vi är ute och dansar på Salu till stängning och sen vandrade vi hem mitt i natten. Sällan det händer, haha. Men jävligt kul lördag ändå. 
  • Veckans Bästa Köp: Jag måste väl säga mina bilder men utöver det fick jag även med ett par nya gula tallrikar ifrån Indiska som jag kollar in flera gånger. Sen att jag hittade precis samma album som de tidigare tre jag har till bilderna var ju så sjukt lyckat! Har tidigare köpt den på åhlens men de hade slutat med dem. Otippat nog kollade jag på album sen på Fuji när jag hämtade bilderna och där var dem !! Av tre sorters album de hade var ett av dem min modell - jävla tur en har då ?? Så bra shopping - en jävla massa bilder, två nya album och nya gula tallrikar. 
  • Veckans Musik: Måste väl ändå säga Halsey då jag & Thea bokat biljetter till hennes spelning i början på nästa år! Är så taggad på hennes nya album också.
  • Veckans Mat-Tips: Kul att denna punkt ens finns med då jag knappt ätit något rimligt alls denna vecka. Har varit otroligt otaggad på mat, illamående samt uppslukad av allt mitt pyssel med bilderna så har nästan glömt att äta ibland. MEN vill ändå tipsa om anamas nya veganska fryspizzor. Provade deras version av en panpizza till lunch och wow vad gott!! Rekomenderas. 
  • Veckans Mående: Det går lite smått upp och ner med over all har det varit bra. Tror mycket har att göra med att jag varit helt inne i mitt bild-projekt som sagt så har inte haft mycket tid för annat. Men har en typ av ångest som kommer och går, liksom sköljer över en och sen efter ett tag är den borta och kommer efter ett tag igen. Är inte nere eller ledsen som innan men ändå något som ligger och gnager. Svårt att andras utan att något är fel, svårt att sova, inget sug på att äta mat osv. Men går förhoppningsvis över snart, vi får vänta och se helt enkelt. Förhoppningsvis är allt bara mindre skit snart.

Kommentarer
Postat av: Frida

Gott med sushi och jag vill också se DET!!
Har även tänkt fixa med bilder jag också. Ska försöka sortera fram bilder från datorn som jag vill framkalla och sätta i album. Så kul att ha :)

Svar: Är ju så värt att skriva ut och sätta in i album, så kul att både pyssla med och sen att ha och se tillbaka på :D
Josäfin

2019-09-30 @ 14:11:45
URL: http://fridachristina.com
Postat av: Ida

Tyckte också om IT sååå mycket!! Älskar att man skrattar ena sekunden sen hoppar man rakt upp i luften haha, monsterna är ju otroligt fula och obehagliga asså haha :') Otroligt najs med alla bilder, sååå snyggt! :D

Svar: VERKLIGEN, är få skräckisar som lyckas med det! :D TACK :D
Josäfin

2019-09-30 @ 19:14:11
URL: http://idanilssonphoto.se
Postat av: Emma Engström

Alltså vilken himla rolig grej att byta ut bilderna för varje år, hade jag haft en bättre garderob än det jag har hade jag verkligen gjort detsamma!! <3

Svar: Haha är ju dröm att ha alla minnen från varje år uppe och är bland det första man ser när man går upp :D Men alltså skriv ut och lägg in i album, är så himla roligt att ha! :D
Josäfin

2019-09-30 @ 19:58:45
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Beatrice Jakobsson Fotograf

Vad kul att fylla på mer ännu mera bilder!!! :)

Svar: Verkligen!! :D
Josäfin

2019-09-30 @ 20:09:20
URL: http://beattriicee.se
Postat av: Linnea

Mums med sushi!

Svar: Bland det bästa som finns!! :D
Josäfin

2019-09-30 @ 23:07:45
URL: http://linneakinis.blogg.se
Postat av: Lisa

Härliga bilder :) Måste verkligen se IT. Tänkt på det ett tag men det har liksom inte blivit av. Hoppas du mår bättre snart. Ha en bra tisdag :)

Svar: Tack :D
Josäfin

2019-10-01 @ 09:04:20
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Annika

Roligt med bio. Var ensam på bio förra veckan, då såg jag Downton Abbey. Den var riktigt bra.

Svar: Är ju mysigaste som finns med bio! :D
Josäfin

2019-10-01 @ 11:52:01
URL: http://ladyochlufsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0