dafuq did you just say?

En ponny släpar ungen efter sig från stallet, över stallplanen, sliter sig loss,
springer mot en tågräls, skapar kaos i en hage bredvid och Tobbe säger:
"Jag tycker att det är ganska vacker eftersom att hästarna i hagen fick fart"
 
Unge säger att hon har problem med att hon blir arg på hästen och bruka
rycka den i munnen, Tobbe: "Jaha, du är en liten fighter du?"
 
och så det värsta av dem alla:
Tjej på liten söt ponny iklädd rosa lindor och träns har problem med att
hästen är busig: Tobbe: "Ja men det är ju bara att ta av det rosa tänset och
de rosa lindorna och börja träna på riktigt!" (I'll cut you bitch!! haha)
 
Ni som sett det förstår såklart att jag kollat på ponnyakuten.
Och det gör ont i min själ. Del för att Tobbe får mig att vilja slå någon
hårt i huvudet med ett tangentbord och dels för att man lika gärna skulle kunna 
söka in för att de får skoskav av att rida i sina stövlar. Nej okej men nästan haha
 
Söker man in för att hästen galopperar för fort mellan hindrena men samtidigt står och lutar sig
framåt undrar jag bara; vart fan är tränaren som ska säga åt denna att bara sitta ner i galoppen?
 
Söker man in för att man lätt blir arg på hästen och rycker den i munnen undrar jag
bara vart personen som ska skriva in denna på en kurs för ilska-hantering är någonstans?
 
Håller med Amanda, det borde kallas för ryttarakuten.
 
Sen vet jag ju också att TV väljer att ta med sånna sökande som "jag kan inte
sitta ner i traven" för att det just ska bli bra tv vilket jag tycker är lika fel. Sen att
den som redigerat ihop allt borde få sparken kan nog alla vi som faktiskt kollar för att
se castingen hålla med om. Känner typ "Nej jag vill inte se himlen, lite av skånes
landskap, barn som går i skogen, oskärpa på barn i skogen, barn i skogen i närbild,
lite mer av skånes landskap, blommor och mer himmel efter varje häst-case". Blir
fullständigt galen! Kan dock bara vara jag och resten av alla som går media som är
media-skadade dock haha. Och moviemaker effekten som gör att allt ändrar färg... UTGÅ
 
Nej men programet är en jätte rolig idé såklart och det är ju jätte bra om de faktiskt kan få
hjälp utav det. Vill inte heller låta som en sådan som klankar ner på hur andra rider och vill vara 
extra tydlig med att jag inte tyckt någon i castingen rida särskilt dåligt. Vad jag vill säga är
egentligen vart fan är alla tränare? Visst att en tränare kanske inte kan hjälpa med att hästen 
bockar och så vidare men basic saker som att sitta ner i traven, att våga galoppera eller att
hästen springer för fort. Sitter de och väntar tills ponnyakuten ska börja näste år istället för att
bara söka upp en tränare att rida för, gå en kurs i hästhållning eller vad? #förvirrad
 
Kommer jag fortsätta kolla? Tveksamt om jag kommer kunna stå ut med Tobbe i 16
avsnitt till haha (han sa trots allt att man inte kunde träna på riktigt med ett rosa träns).
Ni kan se en samling av mina favorit citat högst upp i inlägget btw. Ja herregud. 
 
Nej vad negativ och bitter jag låter, här är en bild som visar min extrema smidighet:

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag skulle inte vilja vara Tobbe om jag mötte dig i en mörk gränd..

Svar: HAHAHAHAHHA ♥
Josäfin Andersson

2013-01-20 @ 21:58:20
URL: http://fjuarna.blogg.se/
Postat av: Ebba

hahaha, till skillnad från dig äskade jag faktiskt kommentaren "det är bara att ta av det rosa tränset och lindorna och börja träna ordentligt"! ;) inte för att färgen på utrustningen över huvudtaget har något med ridningen att göra, men snälla rosa?! ;)

Svar: you don't mess with rosa!! haha (;
Josäfin Andersson

2013-01-20 @ 22:02:51
URL: http://eebbsi.blogg.se
Postat av: hannaj

kan du skriva en bok åt mig? blir så lycklig av dina inlägg.

Svar: YAAAY :D
Josäfin Andersson

2013-01-20 @ 22:03:47
URL: http://lulearyttare.blogg.se
Postat av: Matilda

Jag håller med dig, "jag brukar bli arg när jag studsar i traven så jag drar hästen i munnen" det va nog det dummaste jag hört!

2013-01-20 @ 22:13:23
URL: http://ponnykusinerna.blogg.se
Postat av: Josefine Pehrson

Vill också ha din bok, så skriv förfan. Haha. Så jävla rätt :D

2013-01-20 @ 22:47:20
URL: http://fantasias.blogg.se/
Postat av: Wilma

Vad fan spelade det för roll vad hon hade för färg på tränset eller benlindorna? Så jävla pinsamt sagt av Tobbe x''D.

Visst jag älskar skåne men vafan halva programmet var ju på random klipp på landskap och transporter. Man fick se typ 14 stycken på castingen och hur många sökte inte xD? asså så sjukt dåligt. typ irriterad.

Svar: Ja men vafan, typ fem minuter av filmande av BARN I SKOGEN??? DAFUUUUUQ
Josäfin Andersson

2013-01-21 @ 09:39:13
URL: http://Swirya.blogg.se
Postat av: Anna S

Jag håller med dig angående kommentaren om det rosa! Det är ju typ världens bästa färg. (och vad spelar det ens för roll hur utrustningen ser ut?! gaah) Men tycker ändå PA är ganska lagom söndagsunderhållning om man inte har nåt bättre för sig :p

2013-01-21 @ 11:36:20
URL: http://missbelinda.blogg.se
Postat av: Wilma

Haha ja. Jag ba peddobarn :O.

2013-01-21 @ 12:02:16
URL: http://Swirya.blogg.se
Postat av: Molly Rodin

hahaha så skön är du! Tror nog jag ska söka in för skoskav... Kan säkert några bra hoppryttare hjälpa mig med!
Nä, men jag håller med. Altså han klankar inte ner på den som säger att hon rycker hästen i munnen, MEN när en liten tjej rider med rosa träns, DÅ reagerar han. wtf?

2013-01-21 @ 15:32:32
URL: http://mollyrodin.blogg.se/
Postat av: my

Hahah håller med dig.. Och det med tränset. Vad spelar det för roll vilken färg det är ?!?!?!!?!?!
Sedan bilden hahahha XD

2013-01-21 @ 19:01:12
URL: http://monkiapa.blogg.se/
Postat av: märtha

Haha omg, klockrent inlägg! Du har så rätt ;)

Svar: ! :D :D
Josäfin Andersson

2013-01-21 @ 21:25:11
URL: http://phorser.blogspot.se
Postat av: Amanda Josefsson

Härmed fick du en ny läsare! Jävlar vad bra.

Svar: YAAAAY :D :D
Josäfin Andersson

2013-01-23 @ 18:49:29
URL: http://mandie.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0