jul-lista

 
1. Pepparkakor eller lussebullar? Älskar lussebullar! Gillar egentligen inte pepparkakor, mest degen haha!
2. Skumtomtar eller knäck? Åhh vad svårt! Älskar båda. Säger väl knäck kanske
3. Ischoklad eller marsipan? Gillar inget speciellt, kan vi byta plats på en av dessa och en av ovanstående??
4. Köttbullar eller prinskorvar? Köttbullar, inte så förtjust i korv!
5. Julkorv eller julskinka? JULSKINKA ÄR JU DET BÄSTA särskilt när pappa gör egen!
6. Lax eller sill? Lax tror jag!
7. Sylta eller pastej? Nja alltså pass på denna va?
8. Paradis eller Aladdin? Vänta en sek, måste kolla upp skillnaden haha .... Aladdin tror jag att det är jag tycker mer om, har noll koll haha
9. Revbensspjäll eller Jansons? Mormors revensspjäll!! Eller ah, alla revbensspjäll gillar inte jansons heller haha
10. Glögg eller julmust? Julmust, är ingen glögg-fantast
11. Rödbetsallad eller dopp i grytan? Vad fan är ett dopp i grytan?? 
12. Ris a la Malta eller gröt? Väljer gröt men är inte så förtjust i det heller. Är inte särskilt förtjust i jumat alls, mest julgodiset som lockar haha
13. Hemma eller borta? Hemma! Min familj ville fira jul utomlands ett år men då sa jag att jag skulle stanna hemma haha
14. Utomlands eller Sverige? I Sverige med familjen! (och gärna lite snö tack)
15. Ge eller få? Ge! Älskar älskar älskar att ge paket! Gillar att få också såklart men blir mer exalterad när personer öppnar paket de fått av mig haha
 

16. Mysteriet på greveholm eller Sunes jul? Alltså svår där men måste säga Sunes Jul, vet att jag uppskattade den mer som liten.
17. Chokladkalender eller paketkalender? Chokladkalendrar såklart! Hoppas jag får en iår
18. Plastgran eller äkta? Plastgran, mindre att städa haha.. Och man kan ha dem i roliga färger typ rosa. Synd att mamma inte vill ha det haha 
19. Arne weise eller Ernst? Fredrik slår nog mig om jag inte säger Ernst...
20. När vill du att första snön ska falla? Första december! Men bara om den lovar att inte slaska sig för det hatar jag
21. Har du haft en grön gräsmatta på julen? Ja tyvärr, sååå tråkigt!!
22. När är det dags att pynta? Vi brukar göra det ganska sent men för mig kan man börja pynta redan i början av december!
23. Kan du komma på något negativt med julen? Att alla inte har familj att fira med
24. Favorit julfilm? hahahha vi hade denna i skolan. Jag svarade Gremilns och Rasmus svarade någon Die Hard frilm som utspelade sig vid jul, så seriösa
25. Favorit julkalender? Sunes Jul eller Mysteriet på Greveholm
26. Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul? Efter nyår kan man sluta fira jul. Kanske.
27. När öppnar du dina julklappar? Efter Kalle Anka brukar vi öppna dem! Är inte småkusinerna med kan vi äta förrätt ibland innan.
28. Favorit juldoft? Julbak!!
29. Vad framkallar mest julstämning? Alla ljus på stan och att slå in julklappar och lägga dem under granen!
30. Vad är viktigast med julen? Att vara tillsammans med familjen, ingen ska behöva sitta ensam vid jul!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0