jakten på ett nytt objektiv

♦ Tamron 90mmSigma 70-200 ♦
 
Som sagt så är mitt sigma 70-300 trasigt (från ingenstans??) och det är ju det objektivet jag fotar mest hästar med. Så nu är jag på lite småjakt efter ett nytt. Nu om jag köper ett nytt vill jag ha ett ordentligt direkt som fungerar bättre i ridhus osv. nu när det ändå är hästar jag vill fota. Dock så sparar jag pengar till resor nu så är inte heller jättesugen på att lägga ut alla pengar på ett objektiv jag egentligen inte behöver. 90mm låter ju nice men antar att den kommer vara som mitt 50mm fast endast lite längre och med sämre bländare. Priset är dock mer i min prisklass. Drömmen vore ju ett 70-200 med bländare på 2.8 (ska ha en bländare på minst 2.8). Både zoom och lång bländare i ett, perfekt! Priset är ju dock inte jätte lockande just nu haha. Varför var du tvungen att gå sönder nu 70-300?? Har haft studenten, julafton och min födelsedag nyss ju! Jäkla skit. Har ni några tips på bra objektiv som kan falla mig i smaken??

Kommentarer
Postat av: Olivia Palle

Hehe tänkte fråga dig samma sak... Har lyckats tappa båda mina objektiv i golvet, duktigt jag vet... Har du ett bra tips på ett "standardobjektiv" som duger bra för porträtt/landskap osv men som samtidigt är relativt billigt? :)

Svar: Canons 50mm helt klart! Så prisvärt och bra, går på strax under 1000-lappen!
Josäfin

2015-03-13 @ 08:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0