en sådan där två saker lista

Två saker jag inte berättat i bloggen.

  • Efter sommaren ska jag på riktigt ta tag i att börja leta lägenhet! Har ju tänk på detta så länge men av flera anledningar har jag skjutit på det hela tiden. Bland annat att (eftersom att jag vill flytta till Uppsala) så kommer det att bli jobbigt med pendlingen till Amigo. Jag kommer inte orka jobba och pendla ca en timme med buss till stallet flera dagar i veckan. Nu har jag ju jobb i Örsunsbro också som även varit något som hållit mig kvar eftersom att jag gillar att jobba här och isåfall även kommer behöva pendla. 
  • Jag skriver nog ut det mesta på bloggen? Gillar att använda bloggen som en liten dagbok och berätta allt som händer i mitt lilla liv. Älskar att kunna se tillbaka och kunnde läsa exakt vad som hände förra sommaren eller sommaren innan det. Kunna se tillbaka på vad jag och Amigo gjorde då eller vad som hände i gymnasiet osv. Är det något jag lämnat utanför har det antagligen haft med mitt mående att göra, men vem vill komma ihåg de dagarna man inte mådde bra?? Då ser jag hellre tillbaka på eller delar med mig av det som varit bra.

Två saker jag ofta gör på kvällarna.

  • Beroende på kväll så brukar jag ofta sitta hemma framför datorn och antingen kolla serier eller läsa bloggar. Älskar att ligga i sängen med en skål popcorn och kolla på serier. Men oftast sitter jag nog framför datorn och antingen läser eller skriver blogginlägg. Nu på sommaren brukar jag också passa på att gå med hundarna, älskar att gå promenader i skymmningen när den värsta värmen har lagt sig och lyssna på musik - eller ah, just nu jaga pokémons haha.
  • Annars brukar jag hänga med mina vänner, antingen sitter vi och chillar någonstans eller så förar vi påväg ut för att dansa eller liknande. Att för oss fastna framför youtube eller nått på TVn tillsammans med något snacks är ju standard, samt att snacka skit om allt. Varsig det är hemma hos någon, ute på någon resturang eller ute i någon park - alltid lika mysigt! Att ha taco-kvällar och tvinga Thea att baka är också en stark favorit som jag gillar att göra på kvällarna - och något vi är duktiga på att göra ofta! 
 
Två saker jag måste tänka på.
  • Allt?? Alltså är så dålig på att komma ihåg saker, komma ihåg tid eller liknande. Typ när mina föräldrar är borta måste jag hela tiden tänka på att jag måste vattna blommorna - är så sjukt dålig på att komma ihåg det!! Shit, undra hur många blommor jag dödat alltså?? Bara sådant där konstigt, inte vanliga saker som "glöm inte kameran" eller "lämnade jag ugnen på" eller "låste jag dörren??" - utan typ oj, spolade jag toaletten innan vi åkte?? Hahaha typ på den nivån! Glömmer bara onödiga saker. Och att vattna blommorna hahahaha.
  • Att ladda mobilen. Är så sjukt dålig på det, särskilt nu när jag spelar mycket pokémon och det tar ca allt batteri. Har min powerbank också, så nu har jag två saker att komma ihåg att ladda!! Har aldrig en laddare med mig och brukar alltid ladda den mean jag sover vilket funkar på vintern men vafan sommaren har man ju den igång 24 / 7?? Kamerans batteri är något jag också måste tänka på att ladda även fast jag har två. 
 
Två saker jag gjort den senaste tiden.
  • Spenderat tid med mina vänner! Nog för att jag brukar vara bra pådet men har varit lite extra på senaste tiden. Uppskattar de simplaste saker så mycket, allt ifrån att ha taco-kväll till pokémon jakt till att gå på bio till att ligga på någons golv och snacka skit. Enda som suger dock är att jag många gånger måste dra in till Uppsala och att det krockar med mina många stängnings-pass på jobbet. Längtar lite tills jag flyttar även om det då kommer bli tvärt om till vännerna här - får trösta med att de flesta av dem vill in till Uppsala själva iallafall haha!
  • Lagat massor av mat! Vad dan händer liksom? Josäfin - tjejen som la sin systers födelsedags tårta i grillen - lagar mat?? Trodde aldrig att det skulle hända men sedan jag blev "typ vegetarian" så har jag blivit intresserad på riktigt! Tänker på olika rätter jag vill laga, åker hellre hem och lagar något på lunchen istället för att köpa frys-mat och liknande. Har gått från ett dagisbarn i köket (där nivån är typ slicka upp smeten från skålen) till att bli värsta masterchefen ju! Äter massa sallader och massor av halloumi för det mesta men har även slagit till med vego-carbonara och pastagratäng. Okej, när jag skrev det nu lät det ju inte särskilt avancerat, hoppa över det haha!

Kommentarer
Postat av: Alva

Tänkte du flytta in amigo till stan? Vi har lediga stallplatser nära jälla/upk, komsi komsi!!! :D

2016-08-02 @ 20:08:19
URL: http://alvapalvaz.blogg.se/
Postat av: Alva

Tänkte du flytta in amigo till stan? Vi har lediga stallplatser nära jälla/upk, komsi komsi!!! :D

2016-08-02 @ 20:08:19
URL: http://alvapalvaz.blogg.se/
Postat av: Alva

Tänkte du flytta in amigo till stan? Vi har lediga stallplatser nära jälla/upk, komsi komsi!!! :D

Svar: åh, jag vet faktiskt inte hur det blir, uppsala blir nog för långt för mamma att pendla :(
Josäfin

2016-08-02 @ 20:08:19
URL: http://alvapalvaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0