generationen EGO vs. generationen "klaga på facebook"

Läste nyss ett långt inlägg om hur omotiverade, lata och bortskämda vi ungdomar är. Hur stor skillnad det är på oss ungdommar idag mot de hur det var på de äldres tid. Vi hoppas också att ett jobb ska falla ner i knät och att de flesta föräldrar säger att deras barn tror de ska tjäna hundratusen. Hur vi har dåligt värderingar när det kommer till jobb och hur vi när vi är 16 inte kan tänka oss ta skitjobb ingen annan vill ha (i detta fall åka till stallet och mocka en ynka timme mot ?? ridning eller någon slant? framkom inte i texten). Hur vi är egoistiska och inte har koll på våra skyldigheter. Tack, älskar att se dessa inlägg på min tidslinje.
 
Vad jag läser är nämligen någon som inte bryr sig om att räkna med att så sjukt många ungdommar mår så psykiskt dåligt att de inte kan prata i telefonen. Men nog allt ska de söka jobb 24/7 om de inte vill bli stämplade som bortskämda eller lata! Någon som bara pratar med föräldrar som inte lärt sina barn någonting om pengar (eller livet i allmänhet). Någon som anser att man är lat och omotiverad om man inte kastar sig över ett jobb som tar en timme om dagen - jag hade ALDRIG åkt in till något av mina jobb för att hjälpa till en timme och jag tror inte många vuxna skulle det heller. Någon som tycker att vi har dåliga värderingar som inte har jobbet mer prioriterat än familj och vänner. Förlåt, men jag vill göra mer i mitt liv än att bo på jobbet. Dessutom läser jag om någon som tycker att vi inte vet våra skyldigheter. Skyldigheter till vadå? Enligt mig framgår det inte i texten vad vi missar för skyldigheter. Att inte ifrågasätta våra studie-planer? Det är väl ändå det bästa - ATT VI IFRÅGASÄTTER SAKER?! Att vi vill ändra på studieplaner och betygsystem som inte funkar. Att vi ifrågasätter samhällets syn på saker som suger - rasism, homosexualitet och hur kvinnor ska klä sig och vara bland annat
 
Jag bli bara så sjukt less på all jävla skit jag läser om vår generation och hur LATA vi är. Ja, vissa är otroligt lata och tror att de ska bli CS proffs inom en snar framtid istället för att jobba. Men de flesta jag känner jobbar eller pluggar, antingen det eller så söker det jobb som galningar fast svaret ofta är "vi söker någon med mer erfarenhet / som redan har ett deltidsjobb". Den delen du pratar om är ju för mig en lika stor del som den del av alla vuxna som är arbetslösa för att de tjänar mer på statens bidrag. Visst kan det vara otroligt olika där denne skribent bor men det skulle vara väldigt märkligt. Det ÄR svårare att söka jobb nu, skolan är SJUKT mycket svårare och hårdare än när ni gick i skolan, MÅNGA unga blir otroligt utnyttjade på jobben de har just för att de är unga och dessutom så är det SÅ SJUKT MYCKET mer psykisk ohälsa nu än när ni var små. Kanske det kan vara skillnaden. Vi må kanske vara ego men vem fan säger att det ska behöva vara något dåligt? Det är inte svart eller vitt, ibland är man bara ego för att man måste - annars blir man inringd på jobb varje dag istället för att få ett schema, får alla tider de ÄLDRE inte vill ha eller får ändrade tider i sista minuten och dessutom blir man körd med och får skit från VUXNA människor som tror att man inte kan sitt jobb för fem öre eftersom att man är ung. Blir så trött av vuxna människor som skriver om saker de inte vet någonting om egentligen. Vill bara avsluta med att skriva att jag GILLA VUXNA MÄNNISKOR, jag tycker bara inte om när de klagar på typ facebook istället för att lösa exempelvis problem med psykisk ohälsa eller kanske näthat som faktiskt är ett mycket bidragande problem. 
 
MVH den lata ungdomen som jobbade 18 dagar i streck för att de andra hade semester. 
ni kan läsa artikeln här om ni vill, skriv gärna era tanker om detta! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0