hallonpaj & american horror story

 
DU BEHÖVER DETTA:
4 dl Mjöl
150 Gram Smör
1 dl Socker
Hallon
Vit choklad / Valfri choklad
/ Samt 50 gram smör, 1 1/2 dl havregryn, 3/4 socker, 1 msk mjöl till crisp-topping /
 
Igår lyckades jag göra en ätbar hallonpaj till kvällens American Horror Story avsnitt! Var så sjukt sugen på hallonpaj och såklart var jag ju tvungen att prova eftersom att vi hade extrapris på hallon. För en extra twist la jag också i lite vit choklad och serverade med vaniljvisp. Orginal receptet kommer ifrån Jennys Matblogg och sedan har jag ändrat lite såklart. Släng ihop smeten, häll i hallon och så mycket choklad du vill ha, släng ihop en crispig topping och ställ ugnen på ca 200 grader för ca 30-40 minuters "grillning". Perfekt för en kväll framför ahs! Blev glad över att upptäcka att seiren fortsätter där den slutade, är faktiskt väldigt taggad på denna säsong. Den är annorlunda och nytänkade, ska bli kul att följa helt enkelt. Idag är det fredag, jag jobbar stängning och är allmänt trött - men sen är det helg! Inte för att jag har några speciella planer för helgen, men ändå. Det är helg?? 

Kommentarer
Postat av: Hemma Hos Felicia

wow, ser så god ut!! :)

Svar: den blev faktiskt god, tips tips!
Josäfin

2016-09-24 @ 11:10:16
URL: http://feliciahblogg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0