SIREN

 
Okej hur länge har vi behövt en serie om sjöjungfrur? Well nu har vi en för freeforms nya serie SIREN har startat! Den handlar om en fiske-stad "känd" för sin historia som hemstad för sjöjungfrur. Serien rör sig runt Ben & Maddie som är två marinbiologer som snart kommer stöta på ett annorlunda tjej, Rey, som dyker upp i staden. När Ben försöker hjälpa henne upptäcker han något som kommer ändra hela hans värld. Samtidigt fångas något på en fiskebåt som får millitären att rycka in och en av vännerna på båten som skadades förs bort. Har dessa två händelser något gemensamt, och finns det fler som Rey där ute?? - Serien har bara två avsnitt av tio ute men jag gillar den verkligen. Jag var rädd att den skulle bli lite töntig och platt men jag blev imponerad. Speciellt av kvinnan som spelar Rey för hon gör ett grymt jobb, men dessutom så kan hon inte prata från början vilket är sååå snyggt gjort! All cgi är ändå helt okej för att vara en ny freeform serie och skådespelarna är duktiga. IM SO PUMPED, dessutom är den både spännande och jag älskar twisten om att sirens inte alls är särskilt fredliga som sjöjungfrur brukar målas upp att vara. Så hörrni, ta och kolla in denna! Så taggad att se vart denna serie tar sig. 

Kommentarer
Postat av: Film&serier bloggen

Den här har jag velat se ett tag, verkar helt klart vara en serie i min smak!

2018-04-09 @ 10:00:28
URL: http://filmandserier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0