now I don't sleep unless your body's on me, I won't feel right until we can be

 
Ännu en vecka som rullat förbi. Har lyckats bli förkyld igen, sovit och snorat en del, varit hundvakt, jobbat och nästan blivit mördad på jobbet. Det var iallafall vad jag skrek när en kund sköt en geting på mig. För er som inte var där ska jag måla upp en bild: jag reser mig från kassan och backar iväg, pekar på bandet och säger "förlåt men det sitter en geting på din basilika" varpå kunden tar sina fingrar och skjuter/sprätter iväg den mot mig som börjar vifta med armarna samtidigt som jag skriker (alltså skriker!! haha) "DU FÖRSÖKER MÖRDA MIG!!!". Det blev helt tyst i kassan och kön och kunden säger stelt "oj, ehhh förlåt!" medan jag stelt går tillbaka till kassan efter att ha rekat så att getingen försvunnit iväg. Måste varit en vacker syn. Sedan har jag blivit mer och mer förkyld sedan onsdagskväll. Så trött på detta, har ju nyligen varit sjuk? Vet min kropp hur mycket vitaminer och ingefära jag gett den? Så sjukt obror. Men smet iväg till Ronja & Anti i fredags ändå, även om jag kanske borde stannat hemma för att sova bort förkylningen. Övertalade migsjälv med att jag redan provat att sova bort den, funkade sådär så bättre att prova några glas whiskey sours tillsammans med vänner, ost och kex. Lördagen däremot var bara jobb och sedan låg jag nedbäddad i sängen med chips och Love, Simon. Idag har jag gjort ett nytt försök med att sova bort förkylningen. Vaknade mer förkyld. Dvs rekomenderar 2 whiskey sours och gott sällskap istället. Men efter ett gäng ipren och flera koppar te så tog jag mig samman och drog till Poyo för att äta paella och snacka skit. Så ah, det var det. Denna vecka ska jag äta kantareller och jobba bort förkylnings-fan tills min lediga helg rullar in. Tips utöver att sova, äta ingefära och dricka whiskey (?) mottages gärna!!

Kommentarer
Postat av: Amanda (Swedish Passport)

Men usch då, krya på dig!

2018-09-17 @ 09:34:21
URL: http://swedishpassport.com
Postat av: Yasmine

Krya igen! Förkylningar är det värsta!
Hahaha vilket awkward moment det måste ha varit med getingen 😂

Svar: hahaha ja du, blev lite stelt 😂
Josäfin

2018-09-17 @ 18:07:38
URL: http://www.yasmissy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0