3 dagars festligheter, avrundar med filmkväll & tacos

 
Nej men happy sunday på er, hoppas ni inte vaknade med ett sms från er chef som undrar om ni kan komma in tidigare till jobbet imorgon pga personalbrist då extrapersonalen inte har arbetsmoral och hatar pengar!!! Som tur var för henne brände jag en del pengar igår så jag offrar min heliga måndag och kommer in några timmar tidigare. Men utöver det, wow vilket avslut på veckan?? Är helt jävla slutkörd?? Utöver att jag lunchat hos mamma och pappa, styrt lite födelsedagspresent och ätit sjukaste getostsalladen så har jag varit på AW med jobbet på torsdagen, upp och öppnat butikshelvete och jobbat hela fredagen innan jag mötte upp Estrellan & Sebbe för mer dricka och mat, hem och sova innan jag ska upp till ica på morgonen igen för att sedan avrunda för att fira Saras 25 årsdag med bowling, shots och (ni gissade rätt) avslut på shotluckan. Alla vägar leder till shotluckan förr eller senare. Nej men wow?? Vilket tempo?? Vilken sömnbrist?? Vilka stjärnor jag umgås med?? Ot-e-roligt var det iallafall. Tog inte många bilder ifrån vår jobb-AW men oj så mysigt det var! Vi åt på Brezza i uppsala och det bjöds på ravioli, chokladkaka och en massa vin - samt någon drink eller två. Druckit den godaste kaffedrinken med baileys (wow!! kan man lära sig gilla bara kaffe för älskar ju allt med smak av kaffe?? hotshots, choklad med kaffe, lukten av kaffe???) och blev roastad för att vara icas alkis (samtidigt som jag konstant fyllde på vin, hjälpte ju inte direkt att man är en fkn svamp). Massor med skratt och skitsnack och hemgång när resturangen kastade ut oss, så bra för oss som i vanlig ordning brukar dra vidare och komma hem till öppning. Så rullade in på jobbet med en celsius i högsta hugg och köttade på hela dagen. Eller ah, tills lunch för där tog all energi slut.
 
Energi till att möta upp Estelle och Sebastian på stan fanns iallafall så vi tog lite drinkar på KLANG samt lite mat. Åt en fantastisk pizza med scampi och vitlök, tog en hotshot och sen hamnade vi på Koh Pan Yang för ytterligare drinkar och skitsnack. Hade ont i halsen dagen efter för att jag fulskrattat så mycket. Efter det tog jag faktiskt tag i mitt liv och tvingade mig hem medan de andra tog sig vidare. Jobbade på i vanlig ordning dagen efter och sen åkte en något död Josäfin hem för att ligga i badet och äta godis i alldeles för lång tid. Fick kasta på mig ett face innan jag hoppade på bussen för att fira Saras födeseldag! Och VILKET KALAS hon styrt till med! Vi hängde på hennes familjs bowling och blev bjudna på mat, bubbel, fika och annat trevligt! Jag slog Anti i bowling (allt jag bryr mig om) och vi hade otroligt roligt med shots, drinkar och en jävla massa Carola! Japp, ni som följer mig på insta såg att Sara fick en personlig hälsning av Carola av ett gäng vänner och den spelades på repeat i timmar. När kvällen började närma sig 12 rullade vi vidare och mötte upp ett gäng på shotluckan. Jag tog mig sen samman och tog sista nattbussen hem eftersom att jag i grund och botten faktiskt är helt jäkla död, trots att jag fått massor av ny energi från alla härliga människor under kvällen. Är ju typ så extrovert som det går. Men idag regnar det ute, jag är pigg och glad, har sovit i timmar och ska strax börja fixa tacos inför en skräckfilmskväll - tack och hej för mig! Imorgon börjar en ny vecka som förhoppningsvis (eller inte?? kanske??) håller lite lägre tempo. Puss på er, hoppas er helg och vecka varit amazing! ♥

Kommentarer
Postat av: Emelie Andersson

Vilken härlig helg och så snällt av dig att gå in tidigare imorgon :)

2020-08-30 @ 20:07:58
URL: http://nouw.com/emelieanderssoon
Postat av: Carro

men åh, så mycket skoj du upplevt :D

Svar: åh men TACK :D
Josäfin

2020-08-30 @ 21:23:47
URL: http://carro93.se/
Postat av: Anna

Så gott med getost-sallad ju! Alldeles för länge sen jag åt det nu inser jag!

Svar: Så gaaalet gott _:D
Josäfin

2020-08-31 @ 08:07:26
URL: http://smids.blogg.se
Postat av: Emelie

Åh den där Baileysen är sååå god :D

Svar: Så festlig!
Josäfin

2020-08-31 @ 09:43:36
URL: http://emelivet.blogg.se
Postat av: Yasmine

Vilken vecka 😍 Blir helt trött av att läsa om det haha (endast pga sömnbristen)!

Svar: hahaha sleep is for the week!! (sen är man sleep for a week haha)
Josäfin

2020-08-31 @ 17:37:16
URL: http://yasmissy.blogg.se
Postat av: Linnéa

Både låter o ser ut som en härlig helg 👌🏻. Haha, känner igen mig en del - inte för inte som mina vänner kallar mig tvättsvampen 🤣🤣🤣

Svar: Hahahaha !! :'D
Josäfin

2020-08-31 @ 17:51:38
URL: http://https://nouw.com/linnealiebig
Postat av: Carro

Vilka härliga dagar du haft 😍

Svar: åh men tack :'D
Josäfin

2020-09-01 @ 06:50:39
URL: http://nouw.com/carroat

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0