I've got a twenty dollar bill that says that you never ever ever gonna change

 
  • Bio Torsdag! Fick äntligen med mig detta gäng på bio!! Har ju blivit lite skjutet på då en av oss ramlade i en hundrastgård och pajjade foten (säger inte vem... haha) men nu när hon kan ut och stappla fram på sina kryckor så var det dags för Birds Of Prey!! Har varit lowkey taggad på denna men helt utan förväntningar (pga DC ändå) men var taggad på underhållning. Men måste säga att jag var jävligt nöjd - underhållande, snygg och actionfylld, allt en sleten torsdag behöver. Alltså först och främst så älskar jag alla outfits, smink osv och sen så var ju soundtracket amazing!! Så klart en av DC bästa på länge. Enda jag skulle kunna "klaga på" är att den kändes lite kort när den väl kom in i handlningen och att timingen på filmen var lite off, men absolut inte något som försämrade den på något vis. Sen förstår jag ju kritiken om namnet, men som sagt gör ju inte heller det något för själva filmen (den är mycket mer centerad på Harley Quinn än Birds Of Prey egentligen). Men kort sagt en film om kvinnor, av kvinnor med ett soundtrack med bara kvinnor - TACKAR OCH BOCKAR! Väldigt sevärd på bio då den för övrigt är jävligt snygg, lever ju för hela estetiken av filmen och Harley. Plus att den inte har mer framtvingade romanser än Harley Quinn bakis i väntan på en äggmacka och det är ju cirka det vackraste jag sett.
 
 
  • Ponny Mys!! Var iväg på ett möte med min sjukgymnast för att få lite nya övningar till axlarna och nacken. Eftersom att jag väntar på remiss för att kolla nacken närmare så vill vi inte vara där och stöka så mycket så har nu mer övningar för skuldrorna och för att slappna av i axlarna. Påvägen hem mötte jag mamma i stallet för lite fotografering! Passa på att få lite vinterbilder när solen ändå är framme. Så har massor av fina bilder att visa, blev massor med bra trots att ponnyn först var på riktigt ruttet humör. Så extremt jobbig med att han inte vill stå still och när jag backar honom så måste han liksom gå 1 centimeter fram efter - BARA FÖR ATT. Så lite småtjaffs men sen gick det över och det blev mysiga bilder! Sen kanske jag borde ta det som en hint när han sen stod still och posade när JAG lämnade bilden?? Liksom sorry ponnyn for stealing your thunder. Nej men så mysigt att på hälsa på ponnyn, få lite frisk luft och nya bilder på köpet - helt klart en väldigt värd fredagseftermiddag!
 
 
  • Födelsedags Firande! Sedan på kvällen hamnade vi hemma hos Eddie för att fira hans 25 år med tårta och bubbel. Så massor med skitsnack, mys och slowmotion filmer med popcorn. Eller egentligen bara Mazarin som lyckades fånga popcornen, kolla in instagram för slowmo-videos! Sen på natten blev det ett stopp till Peters nya lägenhet som han äntligen flyttat in i för att kika runt. Perfekt solläge så nu får gärna våren komma så vi kan flytta in på Peters balkong för vinhäng. Felix och Fredrik drog även förbi Mc Donalds och vi var inte sena med att skicka med en order, så blev nattkäks chilli cheese med en stor pommes (plus cheddar dipp givetvis) innan jag promenerade hem. Så idag har jag bara tagit det lugnt med sovmorgon, ätit äggmacka a-la-Harley-Quinn-pga-har-drömt-om-det-sen-filmen och gått en promenad förbi ica, så ska väl slänga ihop en pasta om en stund innan jag drar iväg för mellokväll! Hörs och ses hörrni, hoppas ni får en mysig lördag! (och har ni fest-lördag har ni mitt mellodrinkinggame på twitter som vanligt haha) 

Kommentarer
Postat av: Emma Engström

Men åhh, bio!! Det var för längesen nu känner jag, vore faktiskt mysigt att dra iväg :D <3

Svar: Är såååå mysigt med bio !! Bästa jag vet när det gäller att kolla film :D
Josäfin

2020-02-29 @ 20:58:13
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Marie

Massa possitiva och glada bilder igen från din vardag =D

Svar: Tack :DD
Josäfin

2020-03-01 @ 09:05:25
URL: http://sweetwordsbymirre.com
Postat av: Yasmine

Vilka härliga dagar haha! :D Kram

Svar: Vekrligen !! :D
Josäfin

2020-03-01 @ 11:26:05
URL: http://yasmissy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0